Torben schwartz Besvaret May 21, 2017 Rapporter Share Besvaret May 21, 2017 Tak for svaret Bjarne, så ser det ikke ud til at jeg skal ud og investere 5k i ny IHC controller Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret May 21, 2017 Rapporter Share Besvaret May 21, 2017 11 timer siden, Torben schwartz skrev: Tak for svaret Bjarne, så ser det ikke ud til at jeg skal ud og investere 5k i ny IHC controller Nej lad endelig værre med det. Der går måske heller ikke så lang tid?? igen før ser kommer en ny controller. Nogle har nævnt omkring sommerferien, men lad os nu se. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Torben schwartz Besvaret May 21, 2017 Rapporter Share Besvaret May 21, 2017 Ny controller som kan hvad ? Officiel understøttet Homekit ? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret May 21, 2017 Rapporter Share Besvaret May 21, 2017 27 minutter siden, Torben schwartz skrev: Ny controller som kan hvad ? Officiel understøttet Homekit ? Det er kun rygter. Men der skulle være noget åbent API så man kan integrere lettere med andre systemer. Men der er ikke andet for at vente og se, den har været undervejs i 5 år. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kasper Jacobsen Besvaret May 22, 2017 Rapporter Share Besvaret May 22, 2017 Hej Claus Er lige stødt på dit IHC Bridge projekt og det ser virkelig spændende ud. Har du mulighed for og sende en aktiverings nøgle? (Kan ikke PM dig) Vil rigtig gerne prøve det af på vores IHC installation. Mvh. Kasper Jacobsen Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
cis2131 Besvaret May 22, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 22, 2017 2 minutes ago, Kasper Jacobsen said: Hej Claus Er lige stødt på dit IHC Bridge projekt og det ser virkelig spændende ud. Har du mulighed for og sende en aktiverings nøgle? (Kan ikke PM dig) Vil rigtig gerne prøve det af på vores IHC installation. Mvh. Kasper Jacobsen Hej Kasper Min indbakke var blevet fyldt.. (Måske forummet kunne sende en mail når det sker??).. Jeg sender dig en nøgle på pm Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
LarsC Besvaret May 30, 2017 Rapporter Share Besvaret May 30, 2017 Er udfordringen med at man ikke kan kommunikere med ihc controlleren, så længe ihc bridge er aktiv blevet løst ? Jeg har ihvertfald problemer, både med at logge ind i ihc admin, samt bruge openhab - så længe ihc bridge kører. Med det samme jeg ændre ip adressen til controlleren inde i ihc bridge, så kører det andet. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
cis2131 Besvaret May 30, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 30, 2017 23 minutes ago, LarsC said: Er udfordringen med at man ikke kan kommunikere med ihc controlleren, så længe ihc bridge er aktiv blevet løst ? Jeg har ihvertfald problemer, både med at logge ind i ihc admin, samt bruge openhab - så længe ihc bridge kører. Med det samme jeg ændre ip adressen til controlleren inde i ihc bridge, så kører det andet. Det er ikke løst (Dog er det kun nogle som oplever det problem, jeg kan feks, ikke genskabe det), men jeg arbejder på en version med longpolling, som ikke putter så stor belastning på controlleren, men har ikke fået færdiggjort det endnu. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret May 31, 2017 Rapporter Share Besvaret May 31, 2017 14 timer siden, cis2131 skrev: Det er ikke løst (Dog er det kun nogle som oplever det problem, jeg kan feks, ikke genskabe det), men jeg arbejder på en version med longpolling, som ikke putter så stor belastning på controlleren, men har ikke fået færdiggjort det endnu. Jeg har det samme problem. Dog kører min Ihc-Captain fint sammen med IHC-Bridge. De kører på hver sin Rpi 2. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret June 5, 2017 Rapporter Share Besvaret June 5, 2017 Jeg kan ikke rigtigt få homekit til at virke, jeg kan tilføje ihc elementer, og kan tænde og slukke fra IHC-Bridge, jeg har opsat homekit, og tastet aktiveringskode, har ikke ændret ved mac user, port og pin, nogle gode ideer til hvad jeg så skal prøve ? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
cis2131 Besvaret June 5, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret June 5, 2017 Er det en raspberry pi 2 eller 3?.. Det lyder lidt som om det er den gamle model du har. Hvis ikke, så tryk på remote support knappen, så kikker jeg på det. Claus Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret June 5, 2017 Rapporter Share Besvaret June 5, 2017 Lige nu, cis2131 skrev: Er det en raspberry pi 2 eller 3?.. Det lyder lidt som om det er den gamle model du har. Hvis ikke, så tryk på remote support knappen, så kikker jeg på det. Claus det er kun en pi 2... skal jeg have en 3´er før det virker ? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
cis2131 Besvaret June 5, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret June 5, 2017 1 minute ago, BrianPedersen said: det er kun en pi 2... skal jeg have en 3´er før det virker ? Nej, pi2 skulle være godt nok.. Den kan være lidt sløv ved store installationer dog. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret June 5, 2017 Rapporter Share Besvaret June 5, 2017 1 minut siden, cis2131 skrev: Nej, pi2 skulle være godt nok.. Den kan være lidt sløv ved store installationer dog. har klikket på remote support, hvis du alligevel vil kikke... Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
cis2131 Besvaret June 5, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret June 5, 2017 7 minutes ago, BrianPedersen said: har klikket på remote support, hvis du alligevel vil kikke... Tror det er noget med licensnøglen, har skrevet en pb til dig. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bo Hauerberg Besvaret June 13, 2017 Rapporter Share Besvaret June 13, 2017 Hej Er der release'et en færdig version af IHC-Bridge eller er vi stadig i Beta - er det noget man kan få lov at teste med på? :-) Bo Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
StefanTP Besvaret August 31, 2017 Rapporter Share Besvaret August 31, 2017 Hej Claus Er det stadig muligt at få en nøgle? Sendte dig en besked i går, men kan se at du tidligere har døjet med en fuld indbakke, så skriver lige her også. Kunne godt tænke mig at teste det af som et alternativ til Openhab? Stefan Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
cis2131 Besvaret September 8, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 8, 2017 On 13/6/2017 at 10:21 AM, Bo Hauerberg said: Hej Er der release'et en færdig version af IHC-Bridge eller er vi stadig i Beta - er det noget man kan få lov at teste med på? :-) Bo Har ikke modtaget mails om post i denne tråd på det seneste, så har ikke set din besked. Send mig en PB, hvis du stadig vil teste. så får du en nøgle, Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
cis2131 Besvaret September 8, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 8, 2017 On 31/8/2017 at 1:07 PM, StefanTP said: Hej Claus Er det stadig muligt at få en nøgle? Sendte dig en besked i går, men kan se at du tidligere har døjet med en fuld indbakke, så skriver lige her også. Kunne godt tænke mig at teste det af som et alternativ til Openhab? Stefan Hej Stefan Har skrevet til dig direkte nu, undskyld ventetiden. Claus Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
PaianDK Besvaret September 14, 2017 Rapporter Share Besvaret September 14, 2017 Hej Jeg får denne fejl når prøver at tilgå web interfacet: Fatal error: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /var/www/html/connections/Connection.php on line 642 så vidt jeg husker så bliver der også logget en masse. Man kan slette logsne en ad gangen. Kunne det ikke være lidt smartere? hilsen lars Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
cis2131 Besvaret September 14, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 14, 2017 2 hours ago, PaianDK said: Hej Jeg får denne fejl når prøver at tilgå web interfacet: Fatal error: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /var/www/html/connections/Connection.php on line 642 så vidt jeg husker så bliver der også logget en masse. Man kan slette logsne en ad gangen. Kunne det ikke være lidt smartere? hilsen lars Hej Lars. kan du give mig ssh adgang, så ser jeg lige på det. Claus Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
PaianDK Besvaret September 15, 2017 Rapporter Share Besvaret September 15, 2017 22 timer siden, cis2131 skrev: Hej Lars. kan du give mig ssh adgang, så ser jeg lige på det. Claus Så skulle der være adgang. Hilsen Lars. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
cis2131 Besvaret September 15, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 15, 2017 2 hours ago, PaianDK said: Så skulle der være adgang. Hilsen Lars. Så skulle den køre igen.. Det er sonos tjenesten som laver en masse unødig log, når den ikke kan finde nogle højtalere. Det laver jeg et fix for. Claus Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bo _ Besvaret September 23, 2017 Rapporter Share Besvaret September 23, 2017 Hej Claus Der kan ikke sendes PB til dig i øjeblikket. Jeg vil meget gerne prøve IHC-Bridge, er klar med dit image på en RPI, vil du sende en nøgle? /Bo Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
cis2131 Besvaret September 23, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 23, 2017 8 minutes ago, Bo _ said: Hej Claus Der kan ikke sendes PB til dig i øjeblikket. Jeg vil meget gerne prøve IHC-Bridge, er klar med dit image på en RPI, vil du sende en nøgle? /Bo Hej Bo Ja, får ret mange beskeder, og indbakke storage er ikke særlig stor her i forumet... Sender dig en pb nu. Claus Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts