Hop til indhold
  • 0

Røg-alarm

micmouritzen
 Share

Spørgsmål

Hej.

Jeg bruger FB 6.3.01.a. til røg-alarm og jeg har langt om længe fået det til at fungere som jeg gerne vil. Det eneste der undrer mig nu er, at udgang for backupindikering og udgang for udskift batteri er ON hele tiden. Backupmodul er monteret korrekt og dioderne for hhv 12V og 24V lyser ok. Batteri er også monteret korrekt og spændingen er god nok.

Hvad kan være årsagen til at udgangene er ON?

Mvh. Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0
1 time siden, micmouritzen skrev:

Hej.

Jeg bruger FB 6.3.01.a. til røg-alarm og jeg har langt om længe fået det til at fungere som jeg gerne vil. Det eneste der undrer mig nu er, at udgang for backupindikering og udgang for udskift batteri er ON hele tiden. Backupmodul er monteret korrekt og dioderne for hhv 12V og 24V lyser ok. Batteri er også monteret korrekt og spændingen er god nok.

Hvad kan være årsagen til at udgangene er ON?

Mvh. Michael

disse udgange er direkte styret af de to inputs på samme funktionsblok der hedder Backup 24V ok og Backup 12v ok, har du trukket noget til dem??

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
2 minutter siden, Brian (Badazz) skrev:

disse udgange er direkte styret af de to inputs på samme funktionsblok der hedder Backup 24V ok og Backup 12v ok, har du trukket noget til dem??

Eller rettere, har du monteret de to inputs fra dit backup modul, kl 9 og kl 10, som indikerer denne fejl? og trukket input ind i funktionsblokken ?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
1 time siden, micmouritzen skrev:

He he, jeg skulle lige til at skrive JA JA JA, selvfølgelig har jeg det. Men tjekkede lige efter i tavlen og lige præcis de tre ledninger, fra backup modul til input, var ikke monteret!

TAK for reminderen, nu kører det hele vist! 

Velbekomme ;) godt det kører, man kan sommetider sidde og stirre sig så blindt på det "skide" program, og så har man glemt at monteret en ledning...

Link til kommentar
Del på andre sites