Hop til indhold
  • 0

To controllere - to IP adresser ?

Jan Johansen
 Share

Spørgsmål

Hej Alle

Sidder og bokser med et forsøg med to Controllere, kan dog ikke lige greje hvilken IP adr / Port jeg skal bruge ifbm. nr. 2 Controller.

Kører som default 192.168.1.3 på Controller 1 (virker fint) og sætter så Controller 2 til 192.168.1.4, ved log in får jeg beskeden "Adgang nægtet for bruger admin mod 192.168.1.4"

IP adr. 192.168.1.4 svarer fint på Ping. 

Nogen gode ideer ??

/Jan

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Der kan være flere årsager.

Kan du stadig logge ind med USB ? Hvis ikke så søg lidt i forummet, det skyldes formentlig kombinationen af Visual versionen og Firmware versionen i controlleren.

Har du genstartet controlleren efter ændringen af IP ?

Har du tilladt adgang fra LAN/WAN under admin ?

Noget tyder på den har skiftet IP siden den svarer på ping.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Kører de samme hw Ver? Der kræver forskellig version af Visual til hw 6.1/hw6.2  Hent den rigtige version her

Er det i Visual du får beskeden?

det er kun hvis du skal ind på begge controllere udefra at du er nød til at ændre postnumre på den ene controller, og det er smartest at gøre det med en portforward i routeren så controlleren kan bibeholde sit port nr da du ellers skal huske port nummeret til evighed ved login også via USB. Så du bare går på et andet port nr udefra feks :8080 og så videresender routeren forespørgslen til controllerens lokale ip-adresse med port 80. 

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

1000 Tak for svarene.

Ja USB connect/login har virket hele tiden så var ret sikker på det var noget IP relateret. 

Har nu haft resat controller helt med FW/SW etc. opdateret efterfølgende IP adr. restartet controller og router og nu ser det ud til at virke  ;O)

Nogen gange får man bare kørt rundt om sig selv  ......... ;O)

Nu skal jeg så bare se om jeg kan finde ud af at koble dem sammen så jeg kan se skumring som er forbundet til master controller fra min slave controller.

/Jan

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
2 timer siden, Jan Johansen skrev:

1000 Tak for svarene.

Ja USB connect/login har virket hele tiden så var ret sikker på det var noget IP relateret. 

Har nu haft resat controller helt med FW/SW etc. opdateret efterfølgende IP adr. restartet controller og router og nu ser det ud til at virke  ;O)

Nogen gange får man bare kørt rundt om sig selv  ......... ;O)

Nu skal jeg så bare se om jeg kan finde ud af at koble dem sammen så jeg kan se skumring som er forbundet til master controller fra min slave controller.

/Jan

Det lyder bare super. 

Der er jo den gammeldags metode med et tage et sæt ind-/output på begge controllere og koble sammen via controller link eller måske en af de nye metoder med IHC-Bridge eller Ihc-Captain 

Link til kommentar
Del på andre sites