Hop til indhold
  • 0

Visual 2.8.6 kan ikke se netværksdrev

Kim carlsen
 Share

Spørgsmål

16 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Well godt spørgsmål,

Rent teknisk så indeholder programmet et manifest der requester Administrator rettigheder (<requestedExecutionLevel level="requireAdministrator">). Det ser ud som, de prøver på at registrere et par DLL'er og det er muligvis baggrunden.

Når det er sagt, så er det utvetydigt dårlig karma at lave programmer, der kræver Admin rettigheder i 2016 (og i 17 for den sags skyld).

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Jeg har lige testet på min W10-32 aldrende IHC-laptop. Jeg har samme problem med at åbne og gemme på min NAS, når jeg gør det inde fra Visual.

Åbner jeg bare .vis filen fra dens placering vil den gerne åbne den. Og jeg kan også gemme den i et nyt navn...

Men det har også virket før. Kører jeg Visual som administrator kan jeg fint åbne og gemme på mit netværksdrev.

Nu kører jeg Visual ver. 2.8.4, der dog skriver Version 2.7 på opstartsbilledet :blink:

Jeg må lige have afinstalleret skidt og se om den versionsforvirring går væk.... Det er måske gamle rester af Visual der laver det nummer.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
26 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Jeg har lige testet på min W10-32 aldrende IHC-laptop. Jeg har samme problem med at åbne og gemme på min NAS, når jeg gør det inde fra Visual.

Åbner jeg bare .vis filen fra dens placering vil den gerne åbne den. Og jeg kan også gemme den i et nyt navn...

Men det har også virket før. Kører jeg Visual som administrator kan jeg fint åbne og gemme på mit netværksdrev.

Nu kører jeg Visual ver. 2.8.4, der dog skriver Version 2.7 på opstartsbilledet :blink:

Jeg må lige have afinstalleret skidt og se om den versionsforvirring går væk.... Det er måske gamle rester af Visual der laver det nummer.

Og nu har jeg fjernet Visual 2.8.4 og installeret 2.8.6 og der har jeg ikke problemer med at åbne og gemme fra min NAS. Men nu får jeg den popup boks om jeg #vil tillade denne app foretager ændringer på systemet" Er det noget nyt de har fundet på at den skal køres som administrator? Får du også den Kim?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Jeg var ikke en gang klar over Panda antivirus fortsat eksisterede. Det er nok +10 år siden jeg sidst hørte om det, men jeg kan forstå at det ikke er blevet meget bedre til at kende forskel på vira og dårligt kodede programmer. Jeg husker en episode hvor det efter en signaturfil opdatering gik igang med at fjerne word.exe på samlige PC'er i firmaet. :-) Jeg tror også det en gang forsøgte at slette sig selv. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
10 minutter siden, Lars1 skrev:

Jeg var ikke en gang klar over Panda antivirus fortsat eksisterede. Det er nok +10 år siden jeg sidst hørte om det, men jeg kan forstå at det ikke er blevet meget bedre til at kende forskel på vira og dårligt kodede programmer. Jeg husker en episode hvor det efter en signaturfil opdatering gik igang med at fjerne word.exe på samlige PC'er i firmaet. :-) Jeg tror også det en gang forsøgte at slette sig selv. :-)

Haha, ja det virker lidt usselt må man sige. Jeg ved heller ikke lige helt hvorfor jeg installerede det, men AVG og flere andre sløver maskinerne så det er nok derfor jeg prøvede noget andet.
Men jeg geninstallerede Visual og tilføjede firmwareloaderen til filer som Panda skulle ignorere, og fik nu opgraderet firmwaren til ver 2.8.3
Jeg har kørt med 2.8.1 i min nye HW 6.2 controller i den måned jeg har haft den. Senest har den kørt 14 dage uden reboot, det har jeg faktisk ikke været ude for at den har haft gjort.

Udklip.PNG

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
1 time siden, Kim carlsen skrev:

Ja den popup kommer også her. Det er fordi du starter et program der kræver admin rettigheder.

Det må være noget de har opfundet i ver 2.8.6, for det bøvl havde jeg ikke i 2.8.4.

Jeg kan selvfølge sætte et lavere sikkerhedsniveau, men det er vel ikke meningen?
Lige som Java der også skulle sættes på et lavt sikkerhedsniveau, der købte jeg en ny controller fordi jeg ikke gad se på det...

Link til kommentar
Del på andre sites