AndersØ Skrevet January 5, 2017 Rapporter Share Skrevet January 5, 2017 Hej med jer Jeg har netop overtaget mit nye hus færdig bygget med HHM som har installaret IHC basic. som illustreret på billedet har jeg indført yousee kabel i ICH fordeleren, isat CAT6 datakabel til det pågældende rum. I rummet har jeg en triple splitter der håndtere Coax og datakabel til min yousee boks. Udfordringen betår i manglende kanaler da yousee boksen siger at den mangler antenne signal til trods for det blev testet ved you see installationen. Har læst mig til at man kan justere i IHC amlægget - men kan ikke rigtig finde ud af hvor. Håber der er nogle der kan hjælpe Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret January 5, 2017 Rapporter Share Besvaret January 5, 2017 Hvis YouSee boksen kræver returvej, mener jeg ikke du kan sætte den efter din IHC net basis fordeler. Det er kun den fulde IHC net installation, med den rigtige antenne forstærker, som understøtter returvej såvidt jeg husker. På IHC net basis mener jeg ikke du kan juster signal styrken. Den indeholder ikke nogen forstærker, som den fulde IHC net installation. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret January 5, 2017 Rapporter Share Besvaret January 5, 2017 Jo der er nogle tilt og justerings/tilpasnings skruer hvis man åbner boksen. Se manualen/vejledningen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 AndersØ Besvaret January 6, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 6, 2017 17 timer siden, Lars Jacobsen skrev: Jo der er nogle tilt og justerings/tilpasnings skruer hvis man åbner boksen. Se manualen/vejledningen. Hej lars ved du om IHC basic understøtter returvej? mener dette gøres via CAT6 og ikke COAX Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret January 6, 2017 Rapporter Share Besvaret January 6, 2017 Det er ikke kablet, men boksen som er problemet. Jvf. den manual jeg fandt på nettet (som Lars Jacobsen tidligere har linket til) understøtter IHC Net Basis boksen ikke returvej. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 AndersØ Besvaret January 6, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 6, 2017 3 timer siden, Lars1 skrev: Det er ikke kablet, men boksen som er problemet. Jvf. den manual jeg fandt på nettet (som Lars Jacobsen tidligere har linket til) understøtter IHC Net Basis boksen ikke returvej. Hej Lars Nu er det kun ca 10 kanaler ud af ca 70 der mangler - hvorfor skulle netop disse 10 have behov for returvej? Er det ikke mere en begrænsning i frekvensen som eventuelt kan justeres? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret January 6, 2017 Rapporter Share Besvaret January 6, 2017 Som jeg skreve i starten. "Hvis YouSee boksen kræver returvej". Jeg ved ikke om YouSee boksen kræver returvej, men returvejen ligger i det nedre frekvens område. Hvis de manglende kanaler ligger i samme område, så kan det være forklaringen. Men hvis det er HD kanaler kan det også være samme problem som hos mine forældre, at deres fjensyn er så gammelt at det ikke har HDMI indgang og HD kanalerne kan ikke sendes over SCART. Hvordan var boksen tilsluttet under YouSee testen og er denne test fortaget før deres kabel net blev nedlagt før nytår? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 AndersØ Besvaret January 10, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 10, 2017 På 1/6/2017 at 12:50 , Lars1 skrev: Det er ikke kablet, men boksen som er problemet. Jvf. den manual jeg fandt på nettet (som Lars Jacobsen tidligere har linket til) understøtter IHC Net Basis boksen ikke returvej. Nå, så fik jeg løst problemet. Kan være det kan hjælpe andre i fremtiden. Det er korrekt at der ikke er returvej i hverken IHC basic eller via coax i yousee boksen. Yousee boksen bruger returvej via intenet som jeg ikke havde konfigureret korrekt, hvilket resulterede i de manglende kanaler Thomasbl 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Michael123 Besvaret March 8, 2017 Rapporter Share Besvaret March 8, 2017 Hej Anders Kunne du uddybe, hvad der manglede at blive konfigureret. Om 3 uger flytter jeg ind i et nyt hus med en IHC Net Basic installation og jeg vil gerne være lidt forberedt mvh Michael Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret March 8, 2017 Rapporter Share Besvaret March 8, 2017 På 10/1/2017 at 11:09 , AndersØ skrev: Nå, så fik jeg løst problemet. Kan være det kan hjælpe andre i fremtiden. Det er korrekt at der ikke er returvej i hverken IHC basic eller via coax i yousee boksen. Yousee boksen bruger returvej via intenet som jeg ikke havde konfigureret korrekt, hvilket resulterede i de manglende kanaler Vil lige kaste lidt forvirring ind her. (beklager). Yousee boksen, (humax boksen, den forholdsvis nye og lille model), benytter ikke antennen som returvej. Den er 100% afhængig af internet forbindelse enten via netkabel eller via WiFi. Uden internet, så fungere denne boks ikke. Den gamle Yousee boks (Samsung), den brugte derimod antennen som returvej, (eller netkabel/Wifi (WiFi med dongle)). Denne boks virker til en vis grænse uden internet forbindelse. Dvs man kan se de kanaler man har, de ekstra services man har kan man også bruge. Arkiv, movie osv kan man ikke bruge uden internet forbindelse. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
AndersØ
Hej med jer
Jeg har netop overtaget mit nye hus færdig bygget med HHM som har installaret IHC basic.
som illustreret på billedet har jeg indført yousee kabel i ICH fordeleren, isat CAT6 datakabel til det pågældende rum.
I rummet har jeg en triple splitter der håndtere Coax og datakabel til min yousee boks.
Udfordringen betår i manglende kanaler da yousee boksen siger at den mangler antenne signal til trods for det blev testet ved you see installationen.
Har læst mig til at man kan justere i IHC amlægget - men kan ikke rigtig finde ud af hvor.
Håber der er nogle der kan hjælpe
Link til kommentar
Del på andre sites
9 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts