Lasse Fugmann Kristensen Skrevet January 3, 2017 Rapporter Share Skrevet January 3, 2017 Hej. Jeg kan ofte se, at der ved brugen af temperatur sensorer til styring af gulvvarme via IHC, peges på brugen af en gulvføler. Hvad skyldes dette? Og er den nødvendig? Normale "standard" gulvvarme styringer har ikke denne mulighed, men er typisk udelukkende styret via en rumføler. Vh Lasse Kristensen Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret January 3, 2017 Rapporter Share Besvaret January 3, 2017 En gulv sensor tilfører yderlige funktioner og muligheder til varmestyringen, f.eks. kan styringen automatisk skifte fra rum til gulvsensor om sommeren, dermed kan f.eks. badeværelsesgulvet holdes lunt om sommeren, eller en kold forårsdag med solvarme - uden at opvarme rummet unødigt. Gulvsensoren er også med til at beskytte dit gulv imod overophedning. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lasse Fugmann Kristensen Besvaret January 6, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 6, 2017 Ok. Tak. det med det lune gulv på en sommerdag er lækkert. Overophending kan styres på fremløbstemperaturen, så det søger jeg ikke. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret January 7, 2017 Rapporter Share Besvaret January 7, 2017 Ja idag er der krav om udekompensering (altså styring af femløb efter udetemperaturen), så der er det ikke så relevant med en gulvføler for at udgå overhedning. Men har du et ældre fyr eller pillefyr der kan levere 60gr. (uden shuntkreds) ja så kan man jo klare styringen med IHC logikken. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Lasse Fugmann Kristensen
Hej.
Jeg kan ofte se, at der ved brugen af temperatur sensorer til styring af gulvvarme via IHC, peges på brugen af en gulvføler.
Hvad skyldes dette? Og er den nødvendig?
Normale "standard" gulvvarme styringer har ikke denne mulighed, men er typisk udelukkende styret via en rumføler.
Vh Lasse Kristensen
Link til kommentar
Del på andre sites
3 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts