Hop til indhold
  • 0

IHC installation i nybyg - spørgsmål

Lasse Fugmann Kristensen
 Share

Spørgsmål

Hej,

Er i gang med projekteringen er mit nye hus, og skal i den forbindelse installerer IHC. Jeg er selv elektriker men har ikke megen erfaring med husinstallation, og slet ikke IHC.

Jeg har et par spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med:

1. Dimmere - Jeg tænker at bruge Ø80 wireless dimmere ver. 2, da jeg kan forstå de er bedst til LED pærer. Hvor placerer i disse? Ved siden af tavlen eller lokalt i det enkelte rum/værelse?

2. 230 V output - Til styring af stikkontakter osv. er jeg kommer lidt i tvivl om jeg skal bruge 230V output eller 24V output og relæstyring - hvad gør i? og hvorfor?

3.  IHC Net eller alm. Ethernet samt antenneinstallation - fordele/ulemper?

På forhånd tak, og godt nytår.

Venlig hilsen

Lasse Kristensen

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

• 0

Min pointe er netop signal styrken. Jeg har endnu aldrig set en antenne installation, hvor signalet ikke har været overstyre hvis man har sat en LK IH Net antenne forstærker efter en alm. antenne forstærker. Har men en blandet installation med både alm. Coax antenne net og LK IHC NET med en LK IHC Net antenne forstærker, så sæt en splitter før antenne forstærkeren, og kobbel begge antenne forstærker til denne.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
På 4/11/2015 at 12:00 , Bjarne Sørensen skrev:

På 3/1/2017 at 23:48 , Bjarne Sørensen skrev:

Hvis du vil have antennesignalet over PDS skal du køre Cat 7, Lars1 og Lars Jacobsen ved alt om det. Du skal bruge en baloon i enden ved tv'et, og noget tilsvarende i den anden ende ved tavlen, et antennemodul eller lign.

Jeg har et spørgsmål til Cat 7 kabling, hvor jeg ønsker at kunne køre TV over dette (1000 Mhz) - HVilken type konnektorer bruger i? Jeg syntes nemlig ikke at jeg kan finde nogen der understøtter Cat 7 og 1000 Mhz, men typisk kun Cat 6A / 500 Mhz. 

Hvad gør i der?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Det er helt korrekt alm. Eth. og tilhørende konnectorer almindeligvis kun er til 500Mhz. Men de virker alligevel :ph34r:

Jeg benytter de gamle Lexcom500 (6A), men de er vist udgåede.

mht kabling og frekvenser så er der lidt her:

https://en.wikipedia.org/wiki/ISO/IEC_11801

Men har også tidligere postet en del om emnet.

Link til kommentar
Del på andre sites