Hop til indhold

SONOS erstatte B&O? - stabilitet og brugervenlighed?

Jess
 Share

Recommended Posts

Yousee dropper FM, og for nogle af os med en B&O kabler i mange rum er det træls og kan blive dyrt hvis man vil høre alm. radio. Jeg har en B&O gateway, som taler med IHC, så der kan laves mange smarte ting. Det nemmeste vil være at tilføje 2 B&O bokse til samlet 10k, og så kører det på B&O-måden som hidtil bare med TuneIn i stedet for FM.

..men når man skal i gang med at lave om, så tænker jeg at tilføje Sonos Connect i stedet (som kan integrere AppleMusic i modsætning til B&O Essence) og så tilføje Wireless tryk i 4-5 rum til at lave simpel styring som tænd radio P3, tænd AppleMusic favoritliste1, skift kanal/favoritliste op/ned, skip til næste nummer, etc. Mine spørgsmål er:

Er den Raspberry som bruges mellem IHC og Sonos stabil eller virker den kun 90% af tiden? Hvis PI'en skal genstartes er det så 'bare' at tage strømmen og give den strøm igen, og wupti så kører det? Skal den ofte opdateres? (fruen hader ting der skal rodes med)

Virker de Wireless tryk godt til hurtig styring af Sonos? Går der lang tid fra man trykker til Sonos reagerer? eks. tryk radio = start sonos på favoritkanal P3 - tager det 1-2 sekunder eller?

Er Sonos stabil eller kræver connect kassen opmærksomhed med opdateringer osv? taber den favoritlister og opsætning?

Noget omkring Sonos integration som jeg har glemt at tænke på? :huh:

Mange spørgsmål som jeg håber at finde svar på :rolleyes:.. Måske andre som står i samme situation med Yousee der kapper FM? :unsure:

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Jess skrev:

Er den Raspberry som bruges mellem IHC og Sonos stabil eller virker den kun 90% af tiden? Hvis PI'en skal genstartes er det så 'bare' at tage strømmen og give den strøm igen, og wupti så kører det? Skal den ofte opdateres? (fruen hader ting der skal rodes med)

Virker de Wireless tryk godt til hurtig styring af Sonos? Går der lang tid fra man trykker til Sonos reagerer? eks. tryk radio = start sonos på favoritkanal P3 - tager det 1-2 sekunder eller?

Er Sonos stabil eller kræver connect kassen opmærksomhed med opdateringer osv? taber den favoritlister og opsætning?

Min Raspberry kører stabilt med det gratis image med IHC Captain som er tilgængeligt. Ingen problemer der. Det er længe siden der har været en opdatering til den gratis version, så nej, intet behov for opdateringer. Og har ikke haft behov for at genstarte ved at tage strømmen. Et SD kort har drillet mig en gang, men køb af nyt, installering af image samt reload af backup af Captain indstillinger, så kører det igen.

Kommandoen fra IHC controlleren til Sonos bliver sendt på under et sekund, er min oplevelse. Ved start af favorit-radio kanal, tager det vel 2-3 sekunder i alt, men en del af den forsinkelse er fra Sonos selv. Bruger man Play/Pause i stedet for, så starter/stopper musikken på under et sekund.

Sonos er meget stabilt, kræver ingen opmærksomhed. Sonos fortæller dig når der er en opdatering, og du trykker nærmest bare ok, så bliver alle enhederne opdateret inden for et par minutter. Intet tab af noget opsætning, har i hvert fald ikke oplevet det i mine 6år som Sonos ejer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg havde en gammel raspberry liggende. Den har jeg installeret Volumio på, så optræder den som en DLNA player, som kan styres via en app på telefonen. Så kan du streame musik fra din NAS, samt streame radio direkte til den. Den har jeg sat til en indgang på mit B&O og så kan du sætte den til Radio knappen og så er du kørende, næsten som før for meget billig penge.

P.s. Du kan enten hive lyden ud via HDMI eller jackstik på RPI'en, men jackstikket lyder af h.. til, så køb et billigt USB lydkort (ala dette http://www.ebay.com/itm/USB-2-0-Audio-Headset-Microphone-Jack-Converter-7-1-Sound-Card-Adapter-/331868354457?hash=item4d44e53799:g:GZYAAOSw7ehXTAPh) og der er en verden til forskel.

Har du en ledig HDMI indgang er det nemmere.

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Allan Nissen skrev:

Min Raspberry kører stabilt med det gratis image med IHC Captain som er tilgængeligt. Ingen problemer der. Det er længe siden der har været en opdatering til den gratis version, så nej, intet behov for opdateringer. Og har ikke haft behov for at genstarte ved at tage strømmen. Et SD kort har drillet mig en gang, men køb af nyt, installering af image samt reload af backup af Captain indstillinger, så kører det igen.

Kommandoen fra IHC controlleren til Sonos bliver sendt på under et sekund, er min oplevelse. Ved start af favorit-radio kanal, tager det vel 2-3 sekunder i alt, men en del af den forsinkelse er fra Sonos selv. Bruger man Play/Pause i stedet for, så starter/stopper musikken på under et sekund.

Sonos er meget stabilt, kræver ingen opmærksomhed. Sonos fortæller dig når der er en opdatering, og du trykker nærmest bare ok, så bliver alle enhederne opdateret inden for et par minutter. Intet tab af noget opsætning, har i hvert fald ikke oplevet det i mine 6år som Sonos ejer.

Tak :-)

Link til kommentar
Del på andre sites