Her før jul gik jeg i gang med at opgradere min controller og software til 2.8.x og det var naturligvis ikke uden udfordringer.
Software og firmwaren blev nemt lagt på. Ingen udfordringer. Man kan tydeliget se at LK virkelige prioritere dette software (meget lavt), når de stadig installere adobe reader 6. Hvad er resten af verden oppe på nu? version 11?
Efter genstart var der så ingen kontakt i Visual.... hverken på IP eller USB. Den kunne pinge den, men ikke finde en kontroller. Serviceview, og administrator virkede fint, det var dog utroligt langsomt. Der gik et par minutter inden jeg var logget ind.
Så var det at der gik et julelys op for mig. Jeg har skiftet min DNS server (router), som havde fået en anden IP. Ind i admin og skifte den primære DNS til den nye, hvorefter Serviceview og admin virkede som normalt. Visual virkede stadig ikke...
Tilbage til admin tool og rette den sekundære DNS, der stod på 127.0.0.1 (sig selv), til en der eksistere. Jeg brugte Googles 8.8.8.8.
Herefter virkede Visual igen
Så hav tålmodighed når du forsøger at logge ind i admintool. Og vær sikker på at din DNS opsætning er korrekt.
De kan godt være at den nye firmware har et SHA256 certifikat, men de har valgt deres eget, som ikke er thrusted af andre, så der vil stadig være fejl, når man logger ind. Så det er kun marginalt bedre end det gamle. Intet nyt fra LK der.
Spørgsmål
Kim carlsen
Her før jul gik jeg i gang med at opgradere min controller og software til 2.8.x og det var naturligvis ikke uden udfordringer.
Software og firmwaren blev nemt lagt på. Ingen udfordringer. Man kan tydeliget se at LK virkelige prioritere dette software (meget lavt), når de stadig installere adobe reader 6. Hvad er resten af verden oppe på nu? version 11?
Efter genstart var der så ingen kontakt i Visual.... hverken på IP eller USB. Den kunne pinge den, men ikke finde en kontroller. Serviceview, og administrator virkede fint, det var dog utroligt langsomt. Der gik et par minutter inden jeg var logget ind.
Så var det at der gik et julelys op for mig. Jeg har skiftet min DNS server (router), som havde fået en anden IP. Ind i admin og skifte den primære DNS til den nye, hvorefter Serviceview og admin virkede som normalt. Visual virkede stadig ikke...
Tilbage til admin tool og rette den sekundære DNS, der stod på 127.0.0.1 (sig selv), til en der eksistere. Jeg brugte Googles 8.8.8.8.
Herefter virkede Visual igen
Så hav tålmodighed når du forsøger at logge ind i admintool. Og vær sikker på at din DNS opsætning er korrekt.
De kan godt være at den nye firmware har et SHA256 certifikat, men de har valgt deres eget, som ikke er thrusted af andre, så der vil stadig være fejl, når man logger ind. Så det er kun marginalt bedre end det gamle. Intet nyt fra LK der.
God jul
Link til kommentar
Del på andre sites
0 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.