Hop til indhold

Erfaring med effekt modstand til at opfylde minimumsbelastningen?

Morten Stryhn
 Share

Recommended Posts

Hej,

Er der nogen herinde, som har prøvet at tilføje en effekt modstand til lysdæmperen, så minimumsbelastningen kan opnås?

Jeg vil gerne skifte de sidste pærer til LED, men det vil betyde at jeg ikke kan tænde lyset på en f.eks. 25%, da belastningen så kommer under 5W.

Håber at nogen herinde kan dele deres erfaringer og eventuelt også hjælpe med at pege på nogle gode løsninger :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Det vil jeg mene du sagtens kan gøre. Men prøv først uden modstanden. Jeg synes ikke altid det holder med den minimumsbelastning.

Du kan også bruge metoden ved visse LED pærer som skulle være dæmpbare, men som viser sig ikke at fungere med LKs lysdæmpere. Det har jeg selv gjort ved bl.a. mine udendørs væglamper, hvor jeg i en af lamperne har en halogenpære svarende nogenlunde til farve og lumensværdi for LED pærerne.

Link til kommentar
Del på andre sites

20 timer siden, Morten Stryhn skrev:

Hej,

Er der nogen herinde, som har prøvet at tilføje en effekt modstand til lysdæmperen, så minimumsbelastningen kan opnås?

Jeg vil gerne skifte de sidste pærer til LED, men det vil betyde at jeg ikke kan tænde lyset på en f.eks. 25%, da belastningen så kommer under 5W.

Håber at nogen herinde kan dele deres erfaringer og eventuelt også hjælpe med at pege på nogle gode løsninger :)

Du kan jo prøve at købe sådan en og se hvad den indeholder: https://www.greenline.dk/k/led-paerer/led-diverse/p/nordtronic-dim-bob-0-2w

Link til kommentar
Del på andre sites