Morten Stryhn Skrevet December 15, 2016 Rapporter Share Skrevet December 15, 2016 Hej, Er der nogen herinde, som har prøvet at tilføje en effekt modstand til lysdæmperen, så minimumsbelastningen kan opnås? Jeg vil gerne skifte de sidste pærer til LED, men det vil betyde at jeg ikke kan tænde lyset på en f.eks. 25%, da belastningen så kommer under 5W. Håber at nogen herinde kan dele deres erfaringer og eventuelt også hjælpe med at pege på nogle gode løsninger Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Claus Skovgaard Besvaret December 15, 2016 Rapporter Share Besvaret December 15, 2016 Det vil jeg mene du sagtens kan gøre. Men prøv først uden modstanden. Jeg synes ikke altid det holder med den minimumsbelastning. Du kan også bruge metoden ved visse LED pærer som skulle være dæmpbare, men som viser sig ikke at fungere med LKs lysdæmpere. Det har jeg selv gjort ved bl.a. mine udendørs væglamper, hvor jeg i en af lamperne har en halogenpære svarende nogenlunde til farve og lumensværdi for LED pærerne. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Carsten L. Besvaret December 16, 2016 Rapporter Share Besvaret December 16, 2016 20 timer siden, Morten Stryhn skrev: Hej, Er der nogen herinde, som har prøvet at tilføje en effekt modstand til lysdæmperen, så minimumsbelastningen kan opnås? Jeg vil gerne skifte de sidste pærer til LED, men det vil betyde at jeg ikke kan tænde lyset på en f.eks. 25%, da belastningen så kommer under 5W. Håber at nogen herinde kan dele deres erfaringer og eventuelt også hjælpe med at pege på nogle gode løsninger Du kan jo prøve at købe sådan en og se hvad den indeholder: https://www.greenline.dk/k/led-paerer/led-diverse/p/nordtronic-dim-bob-0-2w Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts