kxh Skrevet December 4, 2016 Rapporter Share Skrevet December 4, 2016 Hej Jeg er ved at kigge lidt på lidt IHC programmering, har ikke lavet noget siden visual 1 så der er sket lidt kan jeg se. Er der nogen der kan sende en stump kode der viser hvordan man laver langt og variabel tryk på en funktionsblok. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret December 4, 2016 Rapporter Share Besvaret December 4, 2016 I visual 2, foregår de lange/variable tryk via funktionsblokke, i stedet for at man får nogle valgmuligheder, når linket fra trykket trækkes over på en indgang i en funktionsblok, som du jo har været vant til i visual 1. Nogle funktionsblokke har flere indgange at vælge imellem, afhængig af hvor langt trykket skal vare. Det kan eksempelvis være 1.1.01.d. Avanceret Kip, hvor man bl.a kan vælge imellem kort tryk, langt tryk>1sek og langt tryk>2sek. Hvis ikke den funktionsblok man vil bruge, allerede har de muligheder man ønsker, kan man indskyde funktionsblok 1.1.02.f. Puls (Tænd / Sluk Alt) imellem sit tryk, og den funktionsblok man ønsker at bruge til lysstyring. Dvs. at man fører trykket over på den ønskede indgang i 1.1.02.f., og udgangen Puls i denne funktionsblok, føres så til en indgang i den funktionsblok man vil bruge til lysstyringen. Prøv evt. at indsætte 1.1.02.f. i visual, markér den og tryk F1 - så kommer der en beskrivelse af, hvordan man kan styre en anden funktionsblok med den. Endelig er der også den mulighed, at man kan rette i en eksisterende funktionsblok, og derved tilføje ønskede tryktid på en indgang, men det kræver selvfølgelig at man ved lidt om opbygning og programmering af funktionsblokke, eller at man får hjælp til det, f.eks. her på dette forum, hvor der en del, som gerne hjælper med den slags. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 kxh Besvaret December 4, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 4, 2016 Hej Torben Tak for for update, jeg jagter at indbygge funktionen direkte i min egen funktionsblokke, men kan godt se at der "kun" er programmerings muligheden, tænkte at der måske lå nogen default indbygget når man valgte indgange, men nej, så må jeg kopiere funktionen fra en af de medfølgende blokke og tilpasse. // Kim Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
kxh
Hej
Jeg er ved at kigge lidt på lidt IHC programmering, har ikke lavet noget siden visual 1 så der er sket lidt kan jeg se.
Er der nogen der kan sende en stump kode der viser hvordan man laver langt og variabel tryk på en funktionsblok.
Link til kommentar
Del på andre sites
2 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts