Hop til indhold
  • 0

Lysstyring med 3 scenarier afhængigt af klokken?

Carsten L.
 Share

Spørgsmål

Hej.

Er der nogle der ligger inde med en FB der har f.eks. 3 scenarier afhængigt af klokken, PIR og skumrings indgang.

Ønsket er at lyset tænder på forskellige niveauer alt efter hvornår på døgnet, men kun når PIR og skumring er aktive.

Jeg kan ikke rigtigt finde noget brugbart og det bliver en gang spaghetti når jeg laver det ved at kæde eksisterende FB sammen. Det skal virke med wireless UNI.

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 2

Kan vedhæftede bruges?

Den har indgang for 3 ure, hvor ur 1 har første prioritet 2. anden osv. 

Lampen vil give et kort blink hvis urene ikke er 100% adskilte samtidigt med at en lavere rangerende ur også har et lavere niveau.

Som komfort fastholdes lyset selv om det bliver lyst og der stadig er aktivitet i området.

Carsten.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
20 timer siden, Henning Pedersen skrev:

Kan vedhæftede bruges?

Lampen vil give et kort blink hvis urene ikke er 100% adskilte samtidigt med at en lavere rangerende ur også har et lavere niveau.

Som komfort fastholdes lyset selv om det bliver lyst og der stadig er aktivitet i området.

Carsten.vis

Uhhh.... tak. Den tester jeg lige ved først kommende lejlighed. 

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
På 29/11/2016 at 12:11 , Henning Pedersen skrev:

Kan vedhæftede bruges?

Carsten.vis

Det ser ud til at virke rigtigt godt. Dog mangler jeg en scenarie sluk til et almindelig lampe udtag. Min UNI dimmer slukker godt nok, men min gulvspots lyste hele natten.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
2 timer siden, Henning Pedersen skrev:

Umiddelbart lyder det som om du mangler at trække scenariet for sluk over på dine gulvspots. Vælg "Off" fra rullemenuen.

Har lige kigget programmet, og der er ikke et separat sluk scenarie, da du har lavet sluk funktionen via en reguléring af scenarie 1.

På 29/11/2016 at 11:21 , Carsten L. skrev:

Er der nogle der ligger inde med en FB der har f.eks. 3 scenarier afhængigt af klokken, PIR og skumrings indgang.

Ønsket er at lyset tænder på forskellige niveauer alt efter hvornår på døgnet, men kun når PIR og skumring er aktive.

Jeg kan ikke rigtigt finde noget brugbart og det bliver en gang spaghetti når jeg laver det ved at kæde eksisterende FB sammen. Det skal virke med wireless UNI.

Du kan prøve om vedhæftede kan bruges.. Bemærk at sluk scenariet skal bruges, og selvfølgelig forbindes med 0% eller OFF for at lyset slukkes, når PIR Timer udløber. Lyset slukker også når skumring går OFF, og hvis alle 3 ure slukker.

3 scenarier styret af PIR og skumring.vis

Link til kommentar
Del på andre sites