Hop til indhold
  • 0

Ingen forbindelse til kontroller efter opdatering af Visual

Henning Pedersen
 Share

Spørgsmål

Til orientering

Efter opdatering til Visual 2.8.4 kunne jeg, med FW 2.7.220, ikke længer få forbindelse til kontrolleren med ældre versioner af Visual. (2.7.342 & 2-7-110)

På anden computer UDEN 2.8.4 var der ingen problemer.

Efter installering af Visual 2.7.348 er der igen kontakt over hele linjen.

Både computeren og kontrolleren blev genstartet - uden resultat.

Den umiddelbare konklusion må være at både Visual 2.8.4 & 2.7.348 skal være installeret hvis der skal opnås kontakt til kontrollerer med ældre FW versioner.

Redigeret af Henning Pedersen
SKRIVE FEJL, havde fået skrevet ingen, hvilket jo giver en ganske anden mening.
Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Det er en ret interessant observation, ikke mindst fordi den ikke rigtig giver nogen mening, medmindre der foregår noget bag om, som vi ikke kan se.
Mit bud er, at der er sikkert nogle fællesfiler som konflikter. Virkelig ringe programmering. 

LK´s forsvar kan være, hvis de et sted har skrevet, at man skal afinstallere den gamle version først. Derved udelukker de ældre versioner. Men jeg må erkende, jeg fatter ved gud ikke hvorfor de ikke laver det som en kontrol, når man installere en nyere Visual, og så via den vej tvinger brugeren til at afinstallere den gamle. 

Hvis mening var, at man skal kunne køre flere versioner af Visual samtidig (ved siden af hinanden), så skal de sgu ha styr på fællesfilerne. Og det har de uden tvivl ikke haft.

Så rådet må være, at man afinstallere tidligere versioner først. Specielt fordi du skriver, at selv efter installering af en ældre version af Visual, så virker det ikke over hele linien. Det tyder igen på, at fællesfilerne bliver overskrevet igen, men de er ikke kompatible med versionerne. 
Det er virkelig ringe programmering.

Måske er det forklaringen på det som flere har skrevet fornyligt, at de har mistet forbindelse til deres controler. Så det er godt spottet, Henning.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Har også observeret noget tilsvarende.

Visual gør godt nok opmærksom på der er ældre version og foreslår afinstallation. Men jeg installerede den ny ver. 2.8.4 i et nyt dir på PC´n for at kunne kommunikere med nye HW6.2 som var blevet opgraderet med ny firmware. Fin kontakt til ny controller.

Valgte ikke at afinstallere gamle versioner da jeg også skulle kunne kommunikere med HW6.1 controller med ældre firmware. Der kunne ikke naturligvis ikke opnås forbindelse med den ny ver. 2.8.4, men til min store overraskelse virkede min gamle Visual heller ikke mere. Lavede firmware reset mm. kunne fint få kontakt, men ikke få Visual til at virke. Først da jeg installere den ny Visual ver. 2.7.348 kunne jeg få kontakt til min gamle controller.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
11 minutter siden, Kandersen skrev:

LK´s forsvar kan være, hvis de et sted har skrevet, at man skal afinstallere den gamle version først. Derved udelukker de ældre versioner. Men jeg må erkende, jeg fatter ved gud ikke hvorfor de ikke laver det som en kontrol, når man installere en nyere Visual, og så via den vej tvinger brugeren til at afinstallere den gamle

Jeg har af forskellige årsager pt 4 forskellige versioner af Visual installeret, så jeg er glad for at de ikke kræver afinstallering af "gamle" før nye kan installeres.

11 minutter siden, Kandersen skrev:

Hvis mening var, at man skal kunne køre flere versioner af Visual samtidig (ved siden af hinanden), så skal de sgu ha styr på fællesfilerne. Og det har de uden tvivl ikke haft.

Jeg kan uden problemer have de 3 ældste versioner kørende, samtidigt men at de alle har forbindelse til kontrolleren, så ingen problemer der.

OBS - OBS

Der havde sneget sig et "n" for meget ind i ordret "igen" som dermed blev til ingen, hvilket jo giver en ganske anden mening.

Beklager dybt den forvirring det kan have medført.

7 minutter siden, Lars Jacobsen skrev:

Først da jeg installere den ny Visual ver. 2.7.348 kunne jeg få kontakt til min gamle controller.

Så et eller andet sker der. - gad vide hvad der sker hvis 2.7.348 bliver installeret FØR 2.8.4 - er der så hul igennem.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
24 minutter siden, Henning Pedersen skrev:

Jeg har af forskellige årsager pt 4 forskellige versioner af Visual installeret, så jeg er glad for at de ikke kræver afinstallering af "gamle" før nye kan installeres.

Jeg kan uden problemer have de 3 ældste versioner kørende, samtidigt men at de alle har forbindelse til kontrolleren, så ingen problemer der.

OBS - OBS

Der havde sneget sig et "n" for meget ind i ordret "igen" som dermed blev til ingen, hvilket jo giver en ganske anden mening.

Beklager dybt den forvirring det kan have medført.

Så et eller andet sker der. - gad vide hvad der sker hvis 2.7.348 bliver installeret FØR 2.8.4 - er der så hul igennem.

Okay, det der ekstra n, det stiller jo sagen i et noget andet lys :-)
Det ændre dog ikke ved min konklusion. De der fælles filer bliver er vist ikke helt kompatible med hinanden, når man har flere versioner af Visual.

Jeg kan forstå du er nødt til at have flere versioner, (eller nej, det kan jeg ikke, men årsagen skal nok henledes på LK´s udvikling). da du jo nok skal servicere flere forskellige systemer. Men hvis du bliver blokeret fordi du installere den nyeste, så er du jo lige vidt. Så er du ovre i at skal have to computere eller lign. 

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
1 minut siden, Kandersen skrev:

Jeg kan forstå du er nødt til at have flere versioner, (eller nej, det kan jeg ikke, men årsagen skal nok henledes på LK´s udvikling). da du jo nok skal servicere flere forskellige systemer. Men hvis du bliver blokeret fordi du installere den nyeste, så er du jo lige vidt. Så er du ovre i at skal have to computere eller lign. 

Slet ikke - der er ikke noget problem i én computer - hvilken version af Visual der anvendes afhænger af den FW der er i kontrolleren. Problemet var at jeg "kun" opdaterede til 2.8.4 og ikke samtidig til 2.7.348.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
6 timer siden, Henning Pedersen skrev:

Slet ikke - der er ikke noget problem i én computer - hvilken version af Visual der anvendes afhænger af den FW der er i kontrolleren. Problemet var at jeg "kun" opdaterede til 2.8.4 og ikke samtidig til 2.7.348.

Altså, du opdatere til et højere nummer, men opdaterede ikke til et lavere.."Sidstnævnt giver ingen mening". 
Jeg går ud fra både 2.8.4 og 2.7.348 er Visual.
2.7.348 burde være en udgave før 2.8.4.
2.7.348 virkede fint, indtil du installerede 2.8.4

Hvad misser jeg her?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hmm, jeg forsøgte også at opgradere fornylig for at få ny JAVA version support med mere. Jeg mistede imidlertid også komplet forbindelsen og endte med at miste min konfiguration og nedgraderede Visual og firmware igen. Men måske havde løsningen simpelthen været at installere Visual i et andet bibliotek som Lars skriver. Jeg kunne fint connecte til controlleren med Service view gennem browser, men Visual kunne ikke connecte til controlleren.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
20 timer siden, Kandersen skrev:

Altså, du opdatere til et højere nummer, men opdaterede ikke til et lavere.."Sidstnævnt giver ingen mening". 
Jeg går ud fra både 2.8.4 og 2.7.348 er Visual.
2.7.348 burde være en udgave før 2.8.4.
2.7.348 virkede fint, indtil du installerede 2.8.4

Hvad misser jeg her?

2.7.348 er den seneste Visual udgave til "gamle" controllere med HW 6.1

2.8.4 er den Visual man skal benytte med den "ny" controller HW 6.2 såfremt man anvender nyeste firmware.

Link til kommentar
Del på andre sites