Michael Nielsen Skrevet November 15, 2016 Rapporter Share Skrevet November 15, 2016 Ny router - nye problemer. Jeg er skiftet over til Yousee bredbånd og kan nu ikke kommer i kontakt med IHC via IHC remote og IHC viewer. Nok noget med port forwarding. Har forsøgt at lave port forwarding med 192.168.1.3 port 80 og 443 med det hjælper ikke. Der skulle tilfældigvis ikke være nogen som har lidt erfaringer med opsætning af en Sagemfast 3686 router fra Yousee? Det vil nok spare mig for en del tid og opkald til Yousee supporten. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
EjvindHald Besvaret November 15, 2016 Rapporter Share Besvaret November 15, 2016 Husk at det skal være samme subdomæne. Fx hvis router er på 192.168.0.1 skal IHC controller være 192.168.0.x. Yousee benytter 192.168.0.1 til nogle af deres routere, hvor mange andre benytter 192.168.1.1 til routeren. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin Abildgaard Besvaret November 15, 2016 Rapporter Share Besvaret November 15, 2016 Først skal du sikre dig at du har en offentlig adresse på ydersiden af din router. Hvis ikke du har det, kan du ikke få det til at virke. Så skal du købe fast IP ved YouSee. Kan du nå IHC controlleren internt? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Michael Nielsen Besvaret November 16, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 16, 2016 Kan hverken forbinde til IHC controlleren udefra eller internt. Som Ejvind nævner så er det nok fordi jeg bruger 192.168.1.3 og routeren bruger 192.168.0.x. Det checker jeg når jeg kommer hjem. Nogen som ved hvordan man finder ud af hvilken IP adresse controlleren er linket til? På min gamle router var det 192.168.1.3, bliver det så til 192.168.0.3 på den nye router? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin Abildgaard Besvaret November 16, 2016 Rapporter Share Besvaret November 16, 2016 Din controller hedder 192.168.1.3 indtil du fortæller den at den hedder noget andet. Du skal tage din PC og lave dens IP-adresse om til 192.168.1.X. Så kan du tilgå din controller og lave IP-adressen om til 192.168.0.3. En anden mulighed er at du ændrer Yousee routeren til at bruge 192.168.1.X nettet i stedet. Hvis man har flere komponenter som kører med statisk adresse, er det nemmere at ændre routeren. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kandersen Besvaret November 16, 2016 Rapporter Share Besvaret November 16, 2016 Husk undernetmaske (255.255.255.0) skal også være det samme. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret November 17, 2016 Rapporter Share Besvaret November 17, 2016 19 timer siden, Michael Nielsen skrev: Kan hverken forbinde til IHC controlleren udefra eller internt. Som Ejvind nævner så er det nok fordi jeg bruger 192.168.1.3 og routeren bruger 192.168.0.x. Det checker jeg når jeg kommer hjem. Nogen som ved hvordan man finder ud af hvilken IP adresse controlleren er linket til? På min gamle router var det 192.168.1.3, bliver det så til 192.168.0.3 på den nye router? Og din offentlige IP-adresse, den du skal indsætte i app'en og tilgå udefra finder du her: www.myip.dk Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin Abildgaard Besvaret November 17, 2016 Rapporter Share Besvaret November 17, 2016 32 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev: Og din offentlige IP-adresse, den du skal indsætte i app'en og tilgå udefra finder du her: www.myip.dk Det kræver stadig at din udbyder har offentlige IP-adresse på ydersiden af din router. ellers får du aldrig hul igennem ;-) Dette kan normalt ses på en status side på routerens webside. er routerens WAN-adresse noget med 10.X.X.X, 172.16.X.X, 100.64.X.X eller 192.168.X.X, så har du ikke en offentlig adresse direkte og skal købe ydelsen ved udbyderen. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Michael Nielsen Besvaret November 17, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 17, 2016 Jeg har fået hul igennem internt via 192.168.1.3 ved at ændre IP adressen fra 192.168.0.1 til 192.168.1.1 i routeren. Nu mangler jeg så at få hul igennem udefra. YOUSEE har oplyst at jeg har en dynamisk IP adresse men at den "kun" skifter ca. en gang om måneden. Den kan man måske leve med, så meget bruger jeg heller ikke IHC remote - typisk kun i forbindelse med ferie. Min ip adresse skulle være 93.160.1x.xxx men jeg kommer ikke ind. Nogen der har et godt bud på hvorfor? Er der nogen som skal åbnes for fra YOUSEE's side? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin Abildgaard Besvaret November 17, 2016 Rapporter Share Besvaret November 17, 2016 kan du se hvad IP-adresse du får på ydersiden af din router? En dynamisk tildelt adresse kan både være en privat adresse og en offentlig adresse. Husk du også skal have lavet NAT regler i din router. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kandersen Besvaret November 17, 2016 Rapporter Share Besvaret November 17, 2016 3 timer siden, Michael Nielsen skrev: Jeg har fået hul igennem internt via 192.168.1.3 ved at ændre IP adressen fra 192.168.0.1 til 192.168.1.1 i routeren. Nu mangler jeg så at få hul igennem udefra. YOUSEE har oplyst at jeg har en dynamisk IP adresse men at den "kun" skifter ca. en gang om måneden. Den kan man måske leve med, så meget bruger jeg heller ikke IHC remote - typisk kun i forbindelse med ferie. Min ip adresse skulle være 93.160.1x.xxx men jeg kommer ikke ind. Nogen der har et godt bud på hvorfor? Er der nogen som skal åbnes for fra YOUSEE's side? Har du ændet portforward i din router efter du skiftede IP adressen? Lav en portscan (udefra) og se om port 443 overhovedet er åben. Hvis ikke, så har du ihvertfald en fejl der. Det kræver godt nok at der er noget på den anden side, der svarer på port 443. Men det er et godt sted at starte. Der findes offentlige portscannere ude på nettet. Brug google. Gå ind på een af dem, intast dit offentlige IP nummer, og start scanning. Du kan evt forkorte scanning ved at angive porten du vil scanne på. Ellers scanner de som udgangspunkt alle porte (næsten). Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Michael Nielsen Besvaret November 17, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 17, 2016 Så køre det - har rodet lidt med forskellige settings i routeren og nu er der adgang udefra og via IHC remote. Tak for hjælpen. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Rasmus Erlandsen Besvaret August 14, 2017 Rapporter Share Besvaret August 14, 2017 Hej Michael, Jeg har samme problem. Jeg har en yousee router og IHC net. Jeg har opsat IHC med lokal IP og har adgang lokalt til controlleren, også via app'en. Jeg har disable "WAN blocking" i yousee routeren, men stadig ingen adgang. Jeg har forsøgt at sætte port forwarding på, men routeren skriver at der er fejl. Hvordan skal det stå i routeren? Hvilke andre settings har du ændret i routeren? På forhånd tak. Mvh, Rasmus Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts