FinnL Skrevet November 7, 2016 Rapporter Share Skrevet November 7, 2016 Skal til at installere flere røgalarmer koblet fælles på IHC. Jeg vælger at bruge et færdigt sæt http://www.jysksikringssalg.dk/trådløs_røgalarmer_8_stk-p-151.html, da de forsynes af 9 V batterier Når der er alarm aktiveres de alle, og på den ene detektor ved teknikrum, vil jeg montere et relæmodul i stedet for 9 V batteriet. Dette modul forsynes fra 12 Vdc og har forsyning til røgalarmen samt en relæudgang til IHC. Så skal der kun trækkes ledning til den:) Der er bare et lille problem. Jeg kan ikke søge relæmodulet nogen steder, og husker ikke noget om navn eller type. Er der en her der kan huske disse moduler, og kan hjælpe? Måske endda en der stadig bruger dem. Som jeg erindrer har de størrelsen som et 9 v batteri, er pakket i grå plast og er med små skrueterminaler på siden. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
niels j.s.nielsen Besvaret November 12, 2016 Rapporter Share Besvaret November 12, 2016 Hej Jeg har brugt dem et par gange og har købt den ved Lemvigh-muller , men kan ikke huske hvem der laver dem. Hilsen Niels Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret November 12, 2016 Rapporter Share Besvaret November 12, 2016 Husk at røgalarmerne skal kunne fødes med 230v hvis det er nybyg før det er godkendt. skal du alligevel udskifte eksisterende så vælg samme løsning med 230v Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret November 12, 2016 Rapporter Share Besvaret November 12, 2016 Nu er det vel ikke røgalarmen der skal kunne fødes direkte med med 230v, så en kablet løsning med 12-24V transformer ala IHC er vel OK. Ved så ikke om det er tilladt at "udvide" med trådløse meldere såfremt der bare een på "systemet" der overholder det med at være 230v forsynet. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
FinnL Besvaret November 12, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 12, 2016 Ja, har set det med at mindst en skal være 230 V ved nybyg. Det er dog ikke tilfældet her. Har talt med en "gammel" medarbejder fra LM, og han husker dem, men siger også de er udgået. Findes der et system med en 230v der kan melde fællesalarm fra andre trådløse enheder ud på en relæudang, så giv gerne er hint om det. Jeg har kun fundet separate enheder på 230 V. pft. Finn Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts