JesperHansen Skrevet October 29, 2016 Rapporter Share Skrevet October 29, 2016 Hey. Hvilket input modeller bruger folk? Har primært tryk, og en blandning af LK+ niko's sensorer i huset. LK skriver at deres fuga pir 506D0308 ikke virker på 24/3 modulet. Hvilken pir det er ved jeg ikke, kan ikke finde nogen på det el nr. På forhånd tak Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret October 29, 2016 Rapporter Share Besvaret October 29, 2016 47 minutter siden, JesperHansen skrev: Hey. Hvilket input modeller bruger folk? Har primært tryk, og en blandning af LK+ niko's sensorer i huset. LK skriver at deres fuga pir 506D0308 ikke virker på 24/3 modulet. Hvilken pir det er ved jeg ikke, kan ikke finde nogen på det el nr. På forhånd tak Du kan sagtens bruge 24/3 til det hele. Grunden til at den pir ikke kan sidde på et 24/3 modul er fordi den strømforsynes fra indgangen og bruger over se 3mA. Ved NC kredse er det smartest med 24/3 da der løber lavere strøm. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 JesperHansen Besvaret October 29, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 29, 2016 Okay.. ved du hvilket pir det er. Eller hvordan den ser ud? Får intet brugbart frem når jeg sørger på den. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret October 29, 2016 Rapporter Share Besvaret October 29, 2016 Det er en opus 73 såvidt jeg husker. Men den er vist undgået. Du kan se i databladet for den nye om den har separate klemmer til 0V og 24V så er det ikke noget problem. Hvis du bruger 3. parts pir med alm kontaktsæt virker alle. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret October 29, 2016 Rapporter Share Besvaret October 29, 2016 Det er ganske rigtig en gammel udgået PIR, men hvis nogen ved hvordan man får nye "glas" til den, høre jeg gerne om det. Har 4 siddende, og på 2 af dem er den "gennemsigtige" plastik beskyttelse gået i stykker, Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 ihcJesper Besvaret October 31, 2016 Rapporter Share Besvaret October 31, 2016 Det tror jeg ikke man kan få. Men måske kan man bruge den "nye" opus adapter for fuga PIR ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret October 31, 2016 Rapporter Share Besvaret October 31, 2016 Jeg kan ikke huske kombinationen, men der er en FUGA PIR, som kan bruges sammen med Opus adaptor dækslet. Men jeg synes det er lidt meget at bruge 1000 kr. på PIR og adaptor dæksel, når det er et 50 kr. dæksel, som er gået i strykker, og resten virker fint. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 ihcJesper Besvaret November 1, 2016 Rapporter Share Besvaret November 1, 2016 7 timer siden, Lars1 skrev: Jeg kan ikke huske kombinationen, men der er en FUGA PIR, som kan bruges sammen med Opus adaptor dækslet. Men jeg synes det er lidt meget at bruge 1000 kr. på PIR og adaptor dæksel, når det er et 50 kr. dæksel, som er gået i strykker, og resten virker fint. Hej Lars Jeg tænkte om man - med lidt modifikation - kunne bruge adapteren som erstatning. Den koster 75 kr ved billigIHC... Det er ikke noget jeg har prøvet - det var bare en idé... http://billigihc.dk/opus74-fuga-pir-adapter-lg-1-stk Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret November 1, 2016 Rapporter Share Besvaret November 1, 2016 Desværre er den gamle PIR bygget med selve PIR delen plan med væggen, og den nye adapter har en ikke gennemsigtig bund i den del, som ikke er plan med væggen, så jeg vil få en død zone fra 0 til 3M fra væggen ved jorden. Reelt betyder det at PIR'en aldrig vil se når jeg kommer hjem. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 ihcJesper Besvaret January 1, 2017 Rapporter Share Besvaret January 1, 2017 På 30/10/2016 at 00:22 , Lars1 skrev: Det er ganske rigtig en gammel udgået PIR, men hvis nogen ved hvordan man får nye "glas" til den, høre jeg gerne om det. Har 4 siddende, og på 2 af dem er den "gennemsigtige" plastik beskyttelse gået i stykker, Hej Lars Har været lidt i gemmerne i juledagene og fandt en helt ny OPUS 73 PIR sensor 24 V LK nummer 507P5301 Aldrig åbnet. Den må du gerne købe... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret January 5, 2017 Rapporter Share Besvaret January 5, 2017 Hvad skal du have for den? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 ihcJesper Besvaret January 5, 2017 Rapporter Share Besvaret January 5, 2017 1 time siden, Lars1 skrev: Hvad skal du have for den? 200kr ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 beda1208 Besvaret November 8, 2022 Rapporter Share Besvaret November 8, 2022 På 5.1.2017 at 14:26 , ihcJesper skrev: 200kr ? Hej Jesper, Undskyld jeg samler op på en gammel tråd - men jeg ku godt bruge en OPUS 73. Kom du af med ovennævnte PIR? Ellers kigger jeg gerne forbi og samler op. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret November 9, 2022 Rapporter Share Besvaret November 9, 2022 Jeg vil anbefale at du går med denne løsning i steddet. https://www.elvvs.dk/p/opus-74-ihc-pir-control-24v-180-udendoers-komplet-med-underlag-erstatter-opus73-1601585/ Det er sommetider billigere at købe PIR'en og adaptor dækslet hver for sig. Specielt hvis du ikke skal bruge dåsen. Hvis den skal monteres i en dåse som er indmuret bør du ogås købe denne pakning https://www.lk.dk/produkter?iid=13117 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 beda1208 Besvaret November 9, 2022 Rapporter Share Besvaret November 9, 2022 Hej Lars, tak for din besked. mit problem er at der kun er ført 2 ledere frem til den eksisterende PIR. Den nye kræver 3 ledere - dens placering gør at det er et skrækkeligt bøvl at fremføre nyt kabel. Derfor håbede jeg på at finde gl. version. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret November 11, 2022 Rapporter Share Besvaret November 11, 2022 Jeg tror det bliver svært at finde nogle. Jeg har 3-4 stykker liggende, men de er alle taget ned fordi de begyndte at gå ON selvom der ikke var bevægelse foran dem. Derudover er dækslet gået i stykker på dem alle i forbindelse med at jeg har erstattet dem med en nye PIR. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
JesperHansen
Hey.
Hvilket input modeller bruger folk? Har primært tryk, og en blandning af LK+ niko's sensorer i huset. LK skriver at deres fuga pir 506D0308 ikke virker på 24/3 modulet. Hvilken pir det er ved jeg ikke, kan ikke finde nogen på det el nr.
På forhånd tak
Link til kommentar
Del på andre sites
15 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts