Hop til indhold
  • 0

Skift af musik mellem rum, vha. IHC

Jesper Hyllen
 Share

Spørgsmål

Jeg har fået en idé: For at udnytte min surround receiver i stuen mest muligt, bruger jeg dens "zone 2" højtalerudgang til at drive mine højtalere i køkkenet. Jeg vil så gerne have lyd i badeværelse og evt. på terrassen, så der har jeg planer om at opsætte højtalerer. Nu er jeg jo så interesseret i at kunne skifte mellem disse tre sæt højtalere, via. min fuga IR og universal remote. Det kunne klares ved at benytte receiverens lavvolt "zone 2" og så have tre forstærkere til at stå på loftet, som hver kunne tændes på en IHC 230V udgang. For at undgå at have tre forstærkere til at stå på loftet, har jeg en idé om en form for en swicth eller omskifter, som jeg skulle kunne styre via IHC. Altså noget med en indgang (4 ialt, for +&- i både H&V kanal)og tre udgange (ialt 12 stk) som jeg så enten kan skifte imellem eller med direkte tilvalg til udgange. Er der nogen herinde som kender til produkter som vil kunne bruges? Nogen der har en bedre løsning? Eller nogen der har en god grund til at skyde idéen i sænk?mvh.Baronen

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

heyHvad med bare at bruge 2stk 230v output moduleren til højer side og en til venstre side [img size=267]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/images/output_230.jpg da den køre med en fælles klemme på hver side kan du har 4 højtaller til slutte og så bare vælge i mellem hvilken du vil bruge!!!Hvis du forstår

post-1386-13549256693095_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

jeg har præcis den løsning du beskriver.Jeg benytterIHC til styring, Homeseer og SqueezeBox til lyd, jeg har derudover et BOSE Link der via IR (styret af Homeseer) kan tænde og slukke for forskellige zoner.Men BOSE kan undværes hvis du istedet køber flere squeezeboxe og kobler dem til Homeseer.tjek www.ihomeautomate.com, eller spørg her så giver jeg gerne råd.Til terrassen har jeg BOSE 51 env. højtalere der står i mellem roserne.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Skelboe skrev:

heyHvad med bare at bruge 2stk 230v output moduleren til højer side og en til venstre side [img size=267]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/images/output_230.jpg da den køre med en fælles klemme på hver side kan du har 4 højtaller til slutte og så bare vælge i mellem hvilken du vil bruge!!!Hvis du forstår
Burde et 24V model ikke også kunne bruges?Man kan vel nøjes med at sætte datakablet på...
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej Jacob. Jeg har lige et spørgsmål. Når du nu har 4 sæt højtalere på en forstærker hvordan sørge du så for at du ikke kommer til at overbelaste din forstærker og måske enda ødelægge dine højtalere. feks. Du har en forstærker på feks 100W, så montere man feks 4 stk højtaler på 30W, det giver så en total på 120W. Hvis så alle 4 højtalere er igang på samme tid, kan man så komme til at overbelaste forstærkeren. Hvordan ville du undgå dette..Mvh Allan

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

hmmm håber jeg har forstået dey sådan at han kan skifte i hvilket rum han kan havde musik i da hen eller som du siger ødelægge forstærker og højtaller!!! men er ikkeså bage for hvor mange watt de bruger mere impedans da han vil skæv belaste forstærkeren hver at kobler flere højtaller. da han ændre på den ohm'ske modstand!!!

Link til kommentar
Del på andre sites