Hop til indhold
  • 0

Wireless dæmpere ved tavle

ThomasJ
 Share

Spørgsmål

Hej.

Nu da jeg selv har haft og stadig har problemer med mine wireless dæmpere, som er placeret i en 70x170 kanal ved siden af tavlen, vil jeg høre hvad andres erfaring er.

Har I nogle problemer, støj, pulserende/blinkende lys, eller andre uregmæssigheder, som I har fået elmineret ved at flytte dæmperen længere væk fra tavlen og derfor også controlleren?

Jeg har læst om flere, der skriver at det giver støj. Lige som at det også giver støj, når der sidder flere wireless enheder tæt på hinanden. Men hvad siger LK? Nogen der har fået en officel udmelding omkring det? Eller er det bare noget man antager, at de ikke kan tåle?

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Jeg diskuterede wireless tavle dimmer med LK på dialog mødet for over 1 år siden, og der sagde de direkte at grunden til at de ikke havde lavet en wireless tavle dimmer var at hvis man satte flere wireless enheder ved siden af hinanden i tavlen, så ville de forstyre hinanden. Et tyndt argument IMHO, men det var hvad de sagde.

Sålænge at du har mindst 1 M mellem antennen og dine dimmer, så burde der ikke være problemer med at have dem siddende ved tavlen. Du kan jo evt. prøve at flytte din antenne lidt længere væk.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
8 timer siden, Lars1 skrev:

Jeg diskuterede wireless tavle dimmer med LK på dialog mødet for over 1 år siden, og der sagde de direkte at grunden til at de ikke havde lavet en wireless tavle dimmer var at hvis man satte flere wireless enheder ved siden af hinanden i tavlen, så ville de forstyre hinanden. Et tyndt argument IMHO, men det var hvad de sagde.

Sålænge at du har mindst 1 M mellem antennen og dine dimmer, så burde der ikke være problemer med at have dem siddende ved tavlen. Du kan jo evt. prøve at flytte din antenne lidt længere væk.

Har lige talt med support i dag. De havde umiddelbart ingen kendskab til et problem omkring placering af dæmpere tæt på tavlen. Har 2 antenner og en splitter i installationen, den ene sidder omkring en meter fra dæmperne i skuret, hvor tavlen er placeret og den anden sidder inde i huset. Har også forsøgt kun et køre med den antenne inde i huset, som sidder ca. 5 meter fra tavlen i fugleflugt, men gennem en ydervæg og væggen ind til skuret, uden forandring.

Det vi kom frem til, at jeg skulle prøve, var at slukke for alt andet elektronik i huset og se hvad der så sker. Og ellers så snakkede vi lidt om kabellængder, men der kommer vi ikke over 25 meter til fjernste lampeudtag, hvor spots er monteret og det var han heller ikke bekymret for.

De har intet officielt omkring placeringen af dæmperne, han sagde kun, at der skulle være lidt afstand mellem dem og det har jeg også, så det skulle ikke skabe nogen form for problemer.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej. Jeg har arbejdet på en del installationer hvor jeg har placeret dimmerne ved tavlen. Jeg har ikke stødt på flimren eller anden støj ved dette. Dog har jeg opdaget at en del specielt billige LED pærer flimrer uroligt. Jeg skiftede dem til en type fra LK's anbefalede pærer og alt var roligt og i skønneste orden :-)

Link til kommentar
Del på andre sites