Kandersen Skrevet October 3, 2016 Rapporter Share Skrevet October 3, 2016 Giver det mening at investere i et GSM modul i dag? Jeg tænker, nu når vi efterhånden har fast internet forbindelse nærmest over alt (eller mobil bredbånd), så er det vel begrænset hvad dette modul kan bidrage med. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret October 3, 2016 Rapporter Share Besvaret October 3, 2016 20 minutter siden, Kandersen skrev: Giver det mening at investere i et GSM modul i dag? Jeg tænker, nu når vi efterhånden har fast internet forbindelse nærmest over alt (eller mobil bredbånd), så er det vel begrænset hvad dette modul kan bidrage med. Jeg gider ikke købe det. De penge du sparer på det kan du bruge til at købe en Raspberry pi og abonnere på en SMS tjeneste evt, eller bare bruge pushover. Så kan du købe en app til controlleren, IHC Remote så kan du se og styre alt og meldingerne kommer på din mobil. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret October 3, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 3, 2016 3 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev: Jeg gider ikke købe det. De penge du sparer på det kan du bruge til at købe en Raspberry pi og abonnere på en SMS tjeneste evt, eller bare bruge pushover. Så kan du købe en app til controlleren, IHC Remote så kan du se og styre alt og meldingerne kommer på din mobil. Jeg tænkte os netop noget i den stil. på den her måde virker GSM ikke som det oplagte valg, mere. Men jeg var lidt i tvivl om fast forbindelse til controlleren, om der ville være nogle begrænsninger i, i forhold til GSM modulet. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret October 3, 2016 Rapporter Share Besvaret October 3, 2016 2 timer siden, Kandersen skrev: Jeg tænkte os netop noget i den stil. på den her måde virker GSM ikke som det oplagte valg, mere. Men jeg var lidt i tvivl om fast forbindelse til controlleren, om der ville være nogle begrænsninger i, i forhold til GSM modulet. Næ, hvis du kan tilgå din controller ude fra kan du alt fra din mobil (iPhone for der er lidt bøvl med Android App) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret October 4, 2016 Rapporter Share Besvaret October 4, 2016 Selv om SMS modulet er dyrt, så vil jeg mene at den stadig har sin berettigelse, idet det virker så længe simkortet er aktivet. Dermed bliver det langt lettere at arbejde med for "almindelige" mennesker. Men har man selv lyst til at arbejde med andre løsninger så . . . . Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Kandersen
Giver det mening at investere i et GSM modul i dag? Jeg tænker, nu når vi efterhånden har fast internet forbindelse nærmest over alt (eller mobil bredbånd), så er det vel begrænset hvad dette modul kan bidrage med.
Link til kommentar
Del på andre sites
4 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts