Brian Tofft Skrevet October 20, 2008 Rapporter Share Skrevet October 20, 2008 Hej med jer,Jeg har købt 2 Opus pir til udendørs lysstyring.Er det korrekt, at der ligeledes skal bruges skumringsrelæ sammen med disse for at opnå noget brugbart?Det bliver jo et helt batteri med Skumringsrelæ, Pir & Lampe M.v.h.Brian Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ABO Besvaret October 20, 2008 Rapporter Share Besvaret October 20, 2008 Hej BrianJa, du har desværre ret i at du har behov for dette "batteri". Der er dog ingen der siger at dette skal placeres samme sted. Skumringsrelæet skal sidde for sig selv uden påvirkning af kunstigt lys (lamper i udhæng og i haven osv.)ABO Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Brian Tofft Besvaret October 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 20, 2008 Hej,Det var som jeg troede :)Men der skal jo være forbindelse fra tavle til skumringsrelæ og videre til pir eller skal de ikke serieforbindes?M.v.h.Brian Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret October 21, 2008 Rapporter Share Besvaret October 21, 2008 Hvis du nu vil ha' glæde af dit skumringsrelæ til andre ting, så vil jeg da foreslå at du forbinder det hele til tavlen Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jesper Thalund Besvaret October 21, 2008 Rapporter Share Besvaret October 21, 2008 Skumrings relæet forbindes til sin egen indgang på en 24v indgangsmodul og så forbinder du det med din pir rent programerings messigtMvhJesper Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Brian Tofft Besvaret October 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 21, 2008 Hej med jer,For så lige at skære det ud i pap:Jeg køber ét skumringsrelæ og forbinder dette til 24V i tavlen.Jeg kan forbinde mine 2 udendørs pir til tavlen og derefter kan skumringsrelæ og pir' programmeres, så alle mine pir kan bruge det ene skumringsrelæ?M.v.h.Brian Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret October 23, 2008 Rapporter Share Besvaret October 23, 2008 Præcis Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts