Kim Andersson Skrevet October 8, 2007 Rapporter Share Skrevet October 8, 2007 Er der nogen der har erfaringer med om en alarmen kan sende en sms besked via ihcen til mobiltlf. Jeg har en IHC Visual viewer. Mange tak for hjælpen. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Hansen Besvaret October 8, 2007 Rapporter Share Besvaret October 8, 2007 IHC´en kan sende SMS´er når du har en visual controller med viewer. (I hvertfald med nogle mail-konto´er, bruger selv TDC)Du skriver om alarmen kan sende en sms besked, hvilken alarm ?Hvis det er en extern alarm, kræver det vel bare en status indgang i IHC´en.Er det IHC alarm, så skal det blot programmeres. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Hansen Besvaret October 8, 2007 Rapporter Share Besvaret October 8, 2007 Kræver vist også at din teleudbyder kan håndtere det (her bruger jeg telia), jeg sender blot en mail til \"mobilnummmer\"@gsm1800.telia.dk, så modager jeg beskeden som SMS Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret October 12, 2007 Rapporter Share Besvaret October 12, 2007 Desværre har de fleste teleselskaber blokeret for den service, men du kan købe den service andre steder, du kan prøve at søge på google.dk efter mail2sms så skulle der komme nogle muligheder. Men det er som lhelteknik siger, der skal sendes en mail som bliver omdannet til en sms./Jakob Bruun Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ulrik k Besvaret January 11, 2008 Rapporter Share Besvaret January 11, 2008 hej man kan vedhjælp af denne service få tilsendt sms fra emaikl.bruger det selv til mit ihc:strømafbrydelsertyverialarmerbrandalarmervandalarmermmalt som jeg gerne vil have en sms om fra ihcmvh ulrikwww.cpsms.dk Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
MrBech Besvaret January 12, 2008 Rapporter Share Besvaret January 12, 2008 Mister du ikke din internet forbindelse ved "strømafbrydelser" ? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ulrik k Besvaret January 12, 2008 Rapporter Share Besvaret January 12, 2008 jo ,det gør jeg lige pt, har ikke lk 12 volt backupmodul installeret.. men har planer om at sætte en UPS til mit ihc-system, den vil også kunne trække adslmodem+router.har kigget på denne her model...http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=390186den var billig og forholdvis stormvh ulrikps, det tager ca 15 sekunder fra email er sendt til jeg modtager den på sms Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret January 12, 2008 Rapporter Share Besvaret January 12, 2008 Så skal du blot være opmærksom på at der er UPS'e der ikke er så hurtige til at slå til... Jeg bruger selv en APC Back-UPS CS 500, den kan fint trække min IHC, ProLON, Modem, Router, Switch og min lille server Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ulrik k Besvaret January 12, 2008 Rapporter Share Besvaret January 12, 2008 den havde jeg også kig på men så vidt jeg kan se skal man "tænde" den igen hvis den løber helt tør for strøm...men det kan være du ved det.... Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret January 12, 2008 Rapporter Share Besvaret January 12, 2008 en mulgihed er " smslink " modul, med 4 indgange, som du smider på et output, som backup kan du bruge LK´s.hver indgange skal bare programmeres.også slipper du for mail / sms bugs Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
MrBech Besvaret January 12, 2008 Rapporter Share Besvaret January 12, 2008 HejJeg bruger selv TDC Link Basic (forhandles i dag af NRGi)http://hufflepuff.opasia.dk/pub/tdc/erhverv/faktablade/faktablad1241.pdfDen kan både modtage og sende sms.Den kan kodes til at udføre 30 handlinger.Jeg har brugt den de sidste 3 år... super :)TDC har aldrig brugt penge på at fortælle om den så der er ikke mange der kender den. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
DennisS Besvaret January 13, 2008 Rapporter Share Besvaret January 13, 2008 MrBech...Den ser meget spændende ud: TDC Link Basic. Når du har brugt den i 3 år må du have en masse erfaring med den.Jeg (og sikkert flere andre) vil meget gerne høre noget mere om dine erfaringer. Her er nogle spørgsmål som umiddelbart trænger sig på:- er det korrekt forstået at den elektrisk kan/skal kobles til IHC in- og outputmoduler?- hvordan programmeres den?- hvordan reagerer den hvis der ringes normalt Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ulrik k Besvaret January 13, 2008 Rapporter Share Besvaret January 13, 2008 hvis man ser pris mæssgt på det det er en softwareløsning den billigste.for at sikkerheden(for sendte sms) skal være nogen lunde i orden er man dog nød til at have en UPS.pris ca 500 kr installerethvis man skal have en hardwareløsning koster det følgende:sms-modul pris ca 3000 krups eller ihc backup modul pris ca 1000 krså en softwareløsning er den billigstemvh ulrik Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
MrBech Besvaret January 13, 2008 Rapporter Share Besvaret January 13, 2008 HejJeg finder lige manualen i pdf version den siger det hele.Jeg laver en ny tråd under Tredjepart Produkter/Jan Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret January 14, 2008 Rapporter Share Besvaret January 14, 2008 ulrik76 skrev:den havde jeg også kig på men så vidt jeg kan se skal man "tænde" den igen hvis den løber helt tør for strøm...men det kan være du ved det....Jeg ved det faktisk ikke, den har endnu ikke fået lov at køre helt tør. Vi har ikke rigtig haft strømsvigt der hvor jeg bor nu, og der hvor jeg boede før, havde jeg blot en stående fordi spændingen ofte var meget lav.Hos den kunde jeg har i øjeblikket, har vi også UPS'e til at holde IHC'en og dørlåse kørende, men det gør den i højest 20 sekunder, så er generatoren startet op, så heller ikke her kan jeg se det.Hvis jeg en dag får muligthed for at lukke min server ned, så kan jeg prøve at fjerne forsyningen til UPS'en, og se hvor lang tid den kører videre, tror bare jeg skal sætte et par lamper på også, for IHC'en trækker vist ikke ret meget på den UPS ;)Ulrik, jeg er ikke lige klar over hvordan du vil klare det softwaremæssigt, når spændingen forsvinder? - Med mindre du vil ha' en server stående der pinger din IHC controller hele tiden, men så kan du bare ikke se forskel på om det er en internetforbindelse et af de 2 steder der er noget galt med, eller om det er strømsvigt.. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts