Hop til indhold
  • 0

sammenkobling af naboer IHC controler

Thomas V. Bomm
 Share

Spørgsmål

Vi er 3 naboer der gerne vil koble vores IHC controller sammen, alle nye controller. Jeg vil gerne sende et signal til min nabo om, hvis der er bevæges på pir udenfor, hvis min røg alarm er aktiv eller hvis min alarm er aktiv. Og vil gerne modtage samme signal fra dem. Ingen af os har GSM modul. Vi kan ikke trække kabler, og kan hele ikke bruge IHC wireless modul for at sende signal.

Vi er ved at bygge et trådløs net på hele gaden som skal bruges til blant andet http://us.dlink.com/products/connected-home/wi-fi-motion-sensor/ og video overvågning. 

Min tanke var at sætte en raspberry pi op som kan sende signal mellem de 3 IHC controler.

Er der nogen der har lavet noget som dette før som har en bedre ide modtager jeg den meget gerne.

Guntanken er fordi vi gerne vil stresse indbrugs tyve i vores område, og vi tænker at hvis der er bevæges i min have om natten så må der gerne komme lys fra Naboen køkken vindu osv

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Ideen lyder sjovt, men kan det ikke også blive noget frygteligt hø.. 
Altså jeg tænker, hvis der tilfældigvis er "korrekt" bevægelse i jeres have, selv midt om natten. Så kan det være naboen bliver lidt træt af, at deres lys tænder/slukker mens "festen" er i gang.. Fokus på dette er selvfølgelig, den "korrekte" bevægelse. 

Alternativ er, at du skal lave en funktion som slår dette fra, når der fx skal festes i haven (eller andre tidspunkter). Men da dette bliver en manuel funktion, så glemmes den sandsynligvis. 

Jeg kunne måske bedre forstå det, hvis det var udendørsbelysning i vil tænde/slukke for, netop for at stresse. Der må dog være nemmere løsninger end IHC uden WiFi/GSM, for det lyder som en tricky opgave for systemerne.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
5 timer siden, Thomas V. Bomm skrev:

Vi er 3 naboer der gerne vil koble vores IHC controller sammen, alle nye controller. Jeg vil gerne sende et signal til min nabo om, hvis der er bevæges på pir udenfor, hvis min røg alarm er aktiv eller hvis min alarm er aktiv. Og vil gerne modtage samme signal fra dem. Ingen af os har GSM modul. Vi kan ikke trække kabler, og kan hele ikke bruge IHC wireless modul for at sende signal.

Vi er ved at bygge et trådløs net på hele gaden som skal bruges til blant andet http://us.dlink.com/products/connected-home/wi-fi-motion-sensor/ og video overvågning. 

Min tanke var at sætte en raspberry pi op som kan sende signal mellem de 3 IHC controler.

Er der nogen der har lavet noget som dette før som har en bedre ide modtager jeg den meget gerne.

Guntanken er fordi vi gerne vil stresse indbrugs tyve i vores område, og vi tænker at hvis der er bevæges i min have om natten så må der gerne komme lys fra Naboen køkken vindu osv

Hej Thomas.

Har du kigget på Mikkels IHC-captain?

Der vil du kunne lave nogle funktioner til det du efterlyser.

Når huset er i udetilstand/alarm fuld tilkoblet, eller alarmen er i nat-tilkobling med skalsikring, kan du netop lave en regel via en funktionsblok der giver output til IHC-captain og f.eks. sender en mail til controller 2, 3 osv. De controllere kan så via IHC's indbyggede mailfunktion i sceneview trigge den ønskede funktion via en funktionsblok.

Jeg er sikker på at IHC-Captain på sigt vil kunne understøtte f.eks. at få et webkald direkte fra en anden controller og køre den ønskede funktion efter det, altså sende den direkte videre ind i en anden controller, for det vil være den bedste løsning.

Men ellers ved jeg at Mikkel før har talt om at se på noget sammenkobling af controllere via LAN (Wan).

Ellers få aftenen til at gå med at læse lidt i Goggle https://www.google.dk/?gws_rd=ssl#q=domoticz+ihc

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Har også tænkt på at bruge mail systemet men det er bare for ustabilt men mail.

Vi skal jo bare sende et simpelt kip signal til hinanden. Jeg har ledige kabler i min postkasse og kunne et ha en wireless modul fra den ene nabo som jeg kan bruge til at sende 2 kip signal til dem og modtage 2 signaler hvis jeg har 2 wireless stikkontakter som går ind i et 230v input holder der en bil imellem så er det ikke sikkert det virker. Et kabel vil løse alt :-) vil også prøve at rode med IHC captin 

Har også tænk tanker om at det ikke på nogen måder skal Være noget som er til drille os ved fest og sov.

Pt er opgaven at sende og modtage et trådløst kip signal

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

På 29/9/2016 at 10:39 , Bjarne Sørensen skrev:

Så kan du helt sikkert finde det du søger her: http://svane-el.dk/fjernbetjeninger-traadloese-58/

Bonus, det er billigt.

Du er en guttermand Bjarne, det kan lige netop bruges.

Fjernbetjening med ekstern tryk, REPEATER osv op til 500 meter.

Jeg takker mange gange :-)

Link til kommentar
Del på andre sites