Hop til indhold

Minimum spænding på indbygget 230v spots

Morten Stryhn
 Share

Recommended Posts

Jeg har prøvet at skifte pærer på nogle indbyggede spots (230v), hvor der er 5 pærer, men med de nye 3,3W pærer virkede IHC ikke, før jeg satte en 35W i den ene spot. Nu kan jeg selvfølgelig gå ud og købe en masse spots i forskellige styrke, men vil lige høre herinde om der er en "standard" indenfor minimumsspænding på sådan nogle indbyggede spots, når jeg skal bruge IHC Wireless lysdæmperen?

Alternativt om der findes en nem måde at sætte en modstand på systemet (det er med GU10 fatning)?

PFT

Link til kommentar
Del på andre sites

På ‎22‎-‎09‎-‎2016 at 12:42 , Morten Stryhn skrev:

Jeg har prøvet at skifte pærer på nogle indbyggede spots (230v), hvor der er 5 pærer, men med de nye 3,3W pærer virkede IHC ikke, før jeg satte en 35W i den ene spot. Nu kan jeg selvfølgelig gå ud og købe en masse spots i forskellige styrke, men vil lige høre herinde om der er en "standard" indenfor minimumsspænding på sådan nogle indbyggede spots, når jeg skal bruge IHC Wireless lysdæmperen?

Alternativt om der findes en nem måde at sætte en modstand på systemet (det er med GU10 fatning)?

PFT

Hej Morten.

Det er pga at lysdæmperen skal have et minimumsforbrug for at fungere.

Hvilken dimmer her du? Er det en wireless universal dimmer? Eller sidder den i tavlen?

Nogle gange kan problemet løses ved at bruge en DimBob og sætte på et vilkorligt sted på lampestrengen eller ved dimmeren.

Men min erfaring er at det er det bedste at anvende en Ø80 wireless dimmer VERSION 2. Det fungerer for det meste.

https://www.greenline.dk/k/led-paerer/led-diverse/p/nordtronic-dim-bob-0-2w

Link til kommentar
Del på andre sites

12 minutes ago, Bjarne Sørensen said:

Hej Morten.

Det er pga at lysdæmperen skal have et minimumsforbrug for at fungere.

Hvilken dimmer her du? Er det en wireless universal dimmer? Eller sidder den i tavlen?

Nogle gange kan problemet løses ved at bruge en DimBob og sætte på et vilkorligt sted på lampestrengen eller ved dimmeren.

Men min erfaring er at det er det bedste at anvende en Ø80 wireless dimmer VERSION 2. Det fungerer for det meste.

https://www.greenline.dk/k/led-paerer/led-diverse/p/nordtronic-dim-bob-0-2w

Jeg bruger IHC Wireless og da spots'ne er indbygget i loftet kan jeg ikke bruge Ø80 wireless dimmer, men er "tvunget" til at bruge kombi lysdæmperen.

Hvis jeg forstår dig ret, kan jeg bruge DimBob ved at trække en af spots'ne ned og montere den sammen med ledningerne og spotten?

Link til kommentar
Del på andre sites

47 minutter siden, Morten Stryhn skrev:

Jeg bruger IHC Wireless og da spots'ne er indbygget i loftet kan jeg ikke bruge Ø80 wireless dimmer, men er "tvunget" til at bruge kombi lysdæmperen.

Hvis jeg forstår dig ret, kan jeg bruge DimBob ved at trække en af spots'ne ned og montere den sammen med ledningerne og spotten?

Ja, du kan også montere den ved dimmeren, men er nok nemmest at montere den på den sidste spot på strengen. Du kan få et underlag til en Ø80 dimmer så du kan sætte den på en væg ved f.eks tavlen. Hvor sidder din dimmer nu?

Det er ikke sikkert at det vil fungere, men Greenline vil gerne tage den retur i gen hvis det er (bare klip enderne af ledningerne igen).

Link til kommentar
Del på andre sites