Hop til indhold
  • 0

Timer-styring med 2.1.02b

Morten Stryhn
 Share

Spørgsmål

Jeg kunne godt tænke mig at noget lys tænder automatisk om morgenen i løbet af ugen (man-fre) mellem 05.45 og 07.00, men er i tvivl om hvordan jeg forbinder FB 2.1.02b, så det spiller. I hjælpeteksten står der kun omtalt hvordan jeg sætter tidspunkterne og generelt om blokken, men ikke hvordan jeg forbinder den med resten af systemet.

Spørgsmål:

1) Den skal vel forbindes til den eller de funktionsblokke, som står for den manuelle tænd/sluk funktion via trykknappen på væggen?

2) Hvilke steder skal den forbindes? Skal både input og output forbindes (inklusiv scenarier)?

På forhånd tak for hjælpen!

Skærmbillede 2016-09-16 kl. 14.06.28.png

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0
39 minutter siden, Morten Stryhn skrev:

Jeg kunne godt tænke mig at noget lys tænder automatisk om morgenen i løbet af ugen (man-fre) mellem 05.45 og 07.00, men er i tvivl om hvordan jeg forbinder FB 2.1.02b, så det spiller. I hjælpeteksten står der kun omtalt hvordan jeg sætter tidspunkterne og generelt om blokken, men ikke hvordan jeg forbinder den med resten af systemet.

Spørgsmål:

1) Den skal vel forbindes til den eller de funktionsblokke, som står for den manuelle tænd/sluk funktion via trykknappen på væggen?

2) Hvilke steder skal den forbindes? Skal både input og output forbindes (inklusiv scenarier)?

På forhånd tak for hjælpen!

Skærmbillede 2016-09-16 kl. 14.06.28.png

Du skal finde det tryk der kipper lampen i øjeblikket og

1.Føre det tryk over på "Manuel Kip af udgang".

2 Finde den udgang der tænder lampen i øjeblikket, flyt den fra den nuværende FB til "Udgang for ur".

Så kipper du lampen som før og kan slukke den hvis uret har tændt den. Scenarie skal du ikke bruge.

Ellers læg programmet herop så retter vi det lige for dig.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
35 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Du skal finde det tryk der kipper lampen i øjeblikket og

1.Føre det tryk over på "Manuel Kip af udgang".

2 Finde den udgang der tænder lampen i øjeblikket, flyt den fra den nuværende FB til "Udgang for ur".

Så kipper du lampen som før og kan slukke den hvis uret har tændt den. Scenarie skal du ikke bruge.

Ellers læg programmet herop så retter vi det lige for dig.

Nårr ja, der er to måder af samme sag.

Du kan nøjes med en enkelt FB efter min metode, men du bruger ikke kip, så du kan bare flytte de inputs du har på "Tænd" og "Sluk på den nuværende FB over på ur-blokken.

Link til kommentar
Del på andre sites