Lars Henneberg Skrevet September 7, 2016 Rapporter Share Skrevet September 7, 2016 Er der noget der har styr på det med Notifikations-beskeder og E-mail kontrol. Jeg har haft notifikations-beskeder til at køre for lang tid siden men nu er der ikke længere hul igennem. Så vidt jeg ved benytter Stofa mail SSL så det er ikke muligt at bruge dem, men jeg har prøvet mange forskellige mail udbydere. Jeg har et domæne ved surftown, men de bruger også ssl, Jeg har også prøvet mail-online.dk, jubii.dk skriver det er uden SSL hvis jeg bruger port 587, smtp2go.com og prøvet samtlige porte 2525, 8025, 587, 465,8465,443,80, 25. Hvis der er nogen så kan få det til at virke vil jeg gerne have lidt hjælp. Mvh. Lars Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
1 Lars Jacobsen Besvaret September 7, 2016 Rapporter Share Besvaret September 7, 2016 Hvilken internet udbyder har du ? Er det Stofa fiber eller ? Prøv evt. at finde din udbyders mail relay server og benyt den. problemet er nok notifikation altså sende e-mail fra controlleren. E-mail kontrol plejer somrenes at virke. check evt også din DNS indstilling under netværk i controlleren. Er den ikke sat korrekt virker e-mail ikke. Lars Henneberg 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Henneberg Besvaret September 7, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 7, 2016 4 timer siden, Lars Jacobsen skrev: Hvilken internet udbyder har du ? Er det Stofa fiber eller ? Prøv evt. at finde din udbyders mail relay server og benyt den. problemet er nok notifikation altså sende e-mail fra controlleren. E-mail kontrol plejer somrenes at virke. check evt også din DNS indstilling under netværk i controlleren. Er den ikke sat korrekt virker e-mail ikke. Tak for dit svar. Jeg har ikke tjekket dns, så det skal jeg lige prøve imorgen. Jeg kan ikke rigtig finde noget om mail relay server, mon de kan oplyse det hvis jeg ringer til dem Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Henneberg Besvaret September 8, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 8, 2016 DNS var ikke korrekte nu er der grønt lys ved både Notifikationsbeskeder og Email-kontrol Notifikationsbeskeder virker men jeg kan ikke få email kontrol til at virke. Jeg bruger port 110 og er i tvivl om den skal portvidere sendes i routeren. Jeg har prøvet at videresende den med IHC controllerens Ip adresse. Er der nogen som kan se hvad jeg gør forkert? Det kan også være i SceneDesign Mvh. Lars Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret September 12, 2016 Rapporter Share Besvaret September 12, 2016 Jeg opgav det og bruger i stedet for en Raspberry PI sat op med IHC-Captain og har lagt en Pushovernet app på tlf Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret September 12, 2016 Rapporter Share Besvaret September 12, 2016 Hvis du har sat det op som beskrevet i manualen burde det virke, Controlleren henter mails og hvis der er den rigtige "tekststreng" deri bliver kommandoen udført. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Lars Henneberg
Er der noget der har styr på det med Notifikations-beskeder og E-mail kontrol.
Jeg har haft notifikations-beskeder til at køre for lang tid siden men nu er der ikke længere hul igennem.
Så vidt jeg ved benytter Stofa mail SSL så det er ikke muligt at bruge dem, men jeg har prøvet mange forskellige mail udbydere.
Jeg har et domæne ved surftown, men de bruger også ssl,
Jeg har også prøvet
mail-online.dk,
jubii.dk skriver det er uden SSL hvis jeg bruger port 587,
smtp2go.com og prøvet samtlige porte 2525, 8025, 587, 465,8465,443,80, 25.
Hvis der er nogen så kan få det til at virke vil jeg gerne have lidt hjælp.
Mvh. Lars
Link til kommentar
Del på andre sites
5 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts