Bjarne Sørensen Besvaret January 8, 2017 Rapporter Share Besvaret January 8, 2017 6 timer siden, Nicolas Søgaard skrev: Umiddelbart ville jeg mene puls ville vare fantastisk. Setpunkt på temperatur følere ville virkelig være fedt! Prøv at se denne her: det er godt nok knx han styrer, men mulighederne fra HomeKit burde være det samme funktionsblokke er ikke lige så interessant hvis du kan styre indgange. Cool :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
cis2131 Besvaret January 8, 2017 Rapporter Share Besvaret January 8, 2017 8 hours ago, Nicolas Søgaard said: Umiddelbart ville jeg mene puls ville vare fantastisk. Setpunkt på temperatur følere ville virkelig være fedt! Prøv at se denne her: det er godt nok knx han styrer, men mulighederne fra HomeKit burde være det samme funktionsblokke er ikke lige så interessant hvis du kan styre indgange. @Nicolas Søgaard Kunne du give mig adgang til din pi, evt. via remote support knappen, så kunne jeg kikke lidt på om jeg kan gennemskue hvordan man sætter setpunktet. Jeg får brug for en liste over dine følere, og deres nuværende setpunkt, så jeg kan skelne tallene fra hinanden. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Soylant Besvaret January 9, 2017 Rapporter Share Besvaret January 9, 2017 Hej Er der nogen af jer der oplever jeg controller brækker sig nogen gange? Efter jeg har installeret Openhab, går min controller i knæ en gang i døgnet, den slukker alt lys og går ned så jeg ikke kan komme i kontakt med den. der er ingen kontakter der virker, jeg kan komme på administrator interfacet men den er meget sløv og selv om jeg laver en genstart fra interfacet hjælper det ikke. Det eneste der virker er at tage strømmen fra controller i 5 sek. så kommer det hele igen. Tænker lidt om det er fordi der er for mange forespørgelser, har også en IHC captain og en Visility kørende. Nogen der har en ide ?? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Nicolas Søgaard Besvaret January 9, 2017 Rapporter Share Besvaret January 9, 2017 @cis2131 Du kan godt få adgang, men jeg har ingen temperaturfølere endnu. Måske en anden kan melde sig på banen der. (Jeg hænger lidt i bremsen med at få flyttet teknik til nyt rum. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret January 9, 2017 Rapporter Share Besvaret January 9, 2017 Jeg har 9 temperatur følere. De 3 af dem har gulvfølere resten er kun rumfølere. Garagen har et setpunkt på 12 grader lige nu. Lige nu er rumtempetaturen 14,3 grader (har skruet ned i går aftes, træg gulvvarme). Du hopper bare ind og kigger. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
cis2131 Besvaret January 9, 2017 Rapporter Share Besvaret January 9, 2017 2 hours ago, Soylant said: Hej Er der nogen af jer der oplever jeg controller brækker sig nogen gange? Efter jeg har installeret Openhab, går min controller i knæ en gang i døgnet, den slukker alt lys og går ned så jeg ikke kan komme i kontakt med den. der er ingen kontakter der virker, jeg kan komme på administrator interfacet men den er meget sløv og selv om jeg laver en genstart fra interfacet hjælper det ikke. Det eneste der virker er at tage strømmen fra controller i 5 sek. så kommer det hele igen. Tænker lidt om det er fordi der er for mange forespørgelser, har også en IHC captain og en Visility kørende. Nogen der har en ide ?? Jeg har under udviklingen af min løsning oplevet noget af det samme en gang imellem. Jeg mener bestemt det er hvis IHC får for mange forespregelser på dens web port. Af samme grund, har jeg lavet en funktion, som cacher værdierne i ram, så jeg ikke skal spørge IHC'en direkte hver gang en funktion skal have en værdi. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Soylant Besvaret January 9, 2017 Rapporter Share Besvaret January 9, 2017 er det noget man kan få fingre i :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
cis2131 Besvaret January 9, 2017 Rapporter Share Besvaret January 9, 2017 1 hour ago, Soylant said: er det noget man kan få fingre i :-) Du kan da være med til at teste, der er en 5-7 andre som hjælper med det i forvejen, men kan godt bruge flere. Men det er et homekit projekt på et separat raspberry pi image, dvs. at du ikke får så meget glæde af det hvis du ikke bruger iphone/ipad. Sig til hvis jeg skal sende dig et download link. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kandersen Besvaret January 9, 2017 Rapporter Share Besvaret January 9, 2017 Jeg kunne godt tænke mig at deltage også. Har en Rp3 B til formålet. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Soylant Besvaret January 9, 2017 Rapporter Share Besvaret January 9, 2017 hej har allerede openhab oppe at kører med homekit, og det hele spiller med min iphone, både mit ihc og bose :-) mangler bare at finde et fedt dashboard til Ipad så jeg kan kyle den Visility så lagt væk som overhoved muligt :-) men du må gerne sende et link til dit :-) er det Openhab2 ?? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret January 9, 2017 Rapporter Share Besvaret January 9, 2017 Lige nu, Soylant skrev: hej har allerede openhab oppe at kører med homekit, og det hele spiller med min iphone, både mit ihc og bose :-) mangler bare at finde et fedt dashboard til Ipad så jeg kan kyle den Visility så lagt væk som overhoved muligt :-) Lyder lækkert. Det kunne være super nice at kunne finde en skin an' art til HomeKit. Sig endelig til når du finder noget fedt. Ja Visility har været et dyrt bekendskab formoder jeg , i hvertfald i indkøb Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Soylant Besvaret January 9, 2017 Rapporter Share Besvaret January 9, 2017 jeg fik den billigt, men den er så langsom og dårlig, og virker ikke mere efter seneste firmware på controller :-( og så ville en ipad være lidt federe :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret January 9, 2017 Rapporter Share Besvaret January 9, 2017 20 minutter siden, Soylant skrev: jeg fik den billigt, men den er så langsom og dårlig, og virker ikke mere efter seneste firmware på controller :-( og så ville en ipad være lidt federe :-) Uhhhh det er på grænsen af hvad man kan byde almindelige mennesker Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
cis2131 Besvaret January 9, 2017 Rapporter Share Besvaret January 9, 2017 1 hour ago, Soylant said: hej har allerede openhab oppe at kører med homekit, og det hele spiller med min iphone, både mit ihc og bose :-) mangler bare at finde et fedt dashboard til Ipad så jeg kan kyle den Visility så lagt væk som overhoved muligt :-) men du må gerne sende et link til dit :-) er det Openhab2 ?? Her i prøvet Hesperus til ipad?. (https://hesperus.io/). Den er ikke baseret på Openhab, den havde jeg ikke så god success med.. Den var langsom, og lavede nogle underlige ting nogle gange. Derudover kunne jeg ikke få den til at virke med homekit. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Soylant Besvaret January 9, 2017 Rapporter Share Besvaret January 9, 2017 okay.. ja det ser jo spændende ud :-) det vil jeg prøve Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
LarsC Besvaret January 9, 2017 Rapporter Share Besvaret January 9, 2017 På 3/1/2017 at 16:25 , LarsC skrev: Jeg kunne også godt tænke mig at teste, da det lyder rigtig spændene. Er igang med at lave noget gulvvarmestyring med arduino/mqtt/openHAB/IHC Har mulighed for at teste med wireless dæmpere, visual2 samt diverse integrationer med Rpi/Arduino/Bluesound mv. Kunne man få lov at prøve dit software af ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Soylant Besvaret January 9, 2017 Rapporter Share Besvaret January 9, 2017 jeg blive altså mere og mere pjattet med det her :-) den tid der er brugt på at lave feks. et kaffe i visual, tager 2sek. i HOME, har også lagt min IHC alarm ind :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
cis2131 Besvaret January 9, 2017 Rapporter Share Besvaret January 9, 2017 5 hours ago, Soylant said: hej har allerede openhab oppe at kører med homekit, og det hele spiller med min iphone, både mit ihc og bose :-) mangler bare at finde et fedt dashboard til Ipad så jeg kan kyle den Visility så lagt væk som overhoved muligt :-) men du må gerne sende et link til dit :-) er det Openhab2 ?? Har sendt dig en privat besked med seneste version. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Soylant Besvaret January 10, 2017 Rapporter Share Besvaret January 10, 2017 kan se du kan se hvem der er hjemme, er det bundet op på icloud ?? syntes ikke jeg kan finde noget på det Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
cis2131 Besvaret January 10, 2017 Rapporter Share Besvaret January 10, 2017 5 minutes ago, Soylant said: kan se du kan se hvem der er hjemme, er det bundet op på icloud ?? syntes ikke jeg kan finde noget på det Nej, det er ikke så avanceret. Du skal angive ip adresserne på jeres telefoner, så pinger jeg dem bare. Typpisk, så kommer en telefon online hvert 15 min, så har en telefon været væk fra nettet i længere tid, så registrerer jeg den som ude. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret January 10, 2017 Rapporter Share Besvaret January 10, 2017 På 8. januar 2017 at 21:26 , cis2131 skrev: Selve programmet til venstre, ser ret sejt ud. Det kunne være fedt at have noget i den stil, men det er vist ikke bare lige til. Ligner rigtig meget IHC Tablet App'n til IPad. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
cis2131 Besvaret January 10, 2017 Rapporter Share Besvaret January 10, 2017 Til dem af jer, som har hentet det seneste image (i dag), så har jeg fundet en fejl i det, som gør at den kommer med en database fejl. Jeg er ved at uploade et nyt image med samme navn, som er klar om en halv times tid, hvor fejlen er rettet. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Raverlution Besvaret January 11, 2017 Rapporter Share Besvaret January 11, 2017 Andre end mig der har problemer med at uploade projektfilen, der sker ingenting når jeg gør det?, jeg har prøvet at slette alle funktionsblokkene i mit projekt og gemt den under et nyt navn, så kan jeg fint uploade det?? Styring af indgange med puls kunne være super lækkert.. Det ville gøre det noget nemmere at aktivere en funktionsblok, som f.eks styring af bolig konceptet´s godnat funktioner mm. Tv integration, hvad havde du selv tænkt med den funktion, jeg kan ikke helt finde på noget? Jeg har ikke samme problem som nogle af de andre, jeg kan sagtens tilgå controlleren mens ihc-bridge kører Til info fylder mit projekt 2.21mb og min bridge version er 18.12.216 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
cis2131 Besvaret January 11, 2017 Rapporter Share Besvaret January 11, 2017 31 minutes ago, Raverlution said: Andre end mig der har problemer med at uploade projektfilen, der sker ingenting når jeg gør det?, jeg har prøvet at slette alle funktionsblokkene i mit projekt og gemt den under et nyt navn, så kan jeg fint uploade det?? Styring af indgange med puls kunne være super lækkert.. Det ville gøre det noget nemmere at aktivere en funktionsblok, som f.eks styring af bolig konceptet´s godnat funktioner mm. Tv integration, hvad havde du selv tænkt med den funktion, jeg kan ikke helt finde på noget? Jeg har ikke samme problem som nogle af de andre, jeg kan sagtens tilgå controlleren mens ihc-bridge kører Til info fylder mit projekt 2.21mb og min bridge version er 18.12.216 Problemet med at uploade projekt filen, er en fejl i den version du har.. Den kan maks tage projekt filer på 2 MB. Jeg kan rette det fra en SSH, eller du kan hente seneste version (Sender dig et link på PB). TV integrationen, kan bruges til flere ting (Udover at slukke og tænde for det). Du kan feks sætte et specielt lysscenarie, hvis TV'et er tændt og det er efter solnedgang. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret January 12, 2017 Rapporter Share Besvaret January 12, 2017 På 03-01-2017 at 20:51 , cis2131 skrev: - Måske det har noget med det store projekt at gøre, men jeg spørger kun på de udgange, som du opretter i IHC Kanaler. Vi kunne prøve at ændre hyppigheden, hvor den spørger ihc efter status på udgangene. Det vil betyde, at den vil reagere lidt langsommere, når den skal vise status på en udgang (selve tænd sluk, vil være uændret). Skal jeg prøve at ændre det?. Jeg har installeret den nye Visual ver. 2.8.6. Jeg kørte med 2.8.4 før, men Visual skrev "Version 2.7" når programmet startede, om det var derfor det drillede ved jeg ikke, men det ser ud til at det er væk nu. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts