Bjarne Sørensen Besvaret January 22, 2017 Rapporter Share Besvaret January 22, 2017 8 timer siden, Raverlution skrev: @cis2131 Hej Claus Jeg kan ikke forbinde til controlleren med Visual når IHC-Bridge kører (IHC-Bridge kører på et separat admin login og Visual kører også på et admin login) Slukker jeg for IHC-Bridge kan jeg forbinde. Jeg kører nyeste Visual og nyeste firmware på controlleren. Edit: Kan du forresten ikke lave så man fra web siden kan give pi´en en fast ip? Jeg havde også præcis samme problem også med to forskellige logins. Mene problemer forsvandt da jeg geninstallerede Visual. Prøv evt også med nyeste firmware hvis det er en 6.2 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Christian Alexandersen Besvaret January 23, 2017 Rapporter Share Besvaret January 23, 2017 På 18/1/2017 at 21:33 , PaianDK skrev: Havde lige en underlig oplevelse. Havde tilføjet en mobil tlf ip adresse og derefter genstartet Ihc-bridge. Derefter ingen forbindelse mellem eve/hjem app og Ihc. Det viste sig at alle brugerne var forsvundet fra Ihc controlleren på nær admin. Måtte logge på med USB og indtaste brugerne på ny. Nogen der har oplevet noget lignende. ? hilsen Lars. Hej Lars Det har jeg prøvet 2 gange og har ikke noget svar på hvorfor. LK kunne heller ikke lige give et fornuftigt svar :-( Mvh ChriatianChristian Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Raverlution Besvaret January 23, 2017 Rapporter Share Besvaret January 23, 2017 7 timer siden, Bjarne Sørensen skrev: Jeg havde også præcis samme problem også med to forskellige logins. Mene problemer forsvandt da jeg geninstallerede Visual. Prøv evt også med nyeste firmware hvis det er en 6.2 Jeg har lige prøvet at afinstallere visual (begge) og slette de sidste data manuelt, og hentet nyeste og installeret det, problemet er præcis det samme? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret January 24, 2017 Rapporter Share Besvaret January 24, 2017 På 19-01-2017 at 23:00 , cis2131 skrev: Prøv igen.. Jeg har kaldt dem Lys i stue, og Lys i gang Hej Claus. Jeg oplever nu at Siri ikke rigtig kan genkende mit lys i stuen. Hun kan heller ikke stille % mere eller tænde på en hvis procentstyrke. Jeg har stadig problemer med at når jeg beder hende slukke "Lys i gang" slukkes lyset også i stuen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Raverlution Besvaret January 24, 2017 Rapporter Share Besvaret January 24, 2017 8 timer siden, Bjarne Sørensen skrev: Hej Claus. Jeg oplever nu at Siri ikke rigtig kan genkende mit lys i stuen. Hun kan heller ikke stille % mere eller tænde på en hvis procentstyrke. Jeg har stadig problemer med at når jeg beder hende slukke "Lys i gang" slukkes lyset også i stuen. Hej Bjarne Jeg har oplevet det samme, det sker fordi Siri "bider dig af" så hun tror du siger "sluk lys" (Som Siri mener er "alt lys" efter min mening skulle hun kun slukke alt lys når man siger "sluk ALT lys" men sådan er det nu engang. Et ekstempel ved mig, jeg beder Siri om "sluk lys i stuen" og mit lys i stuen i Hjem appen hedder "Stue" men det forstår hun ikke så hun bider mig af og tror jeg kun siger "sluk lys" Jeg har ændret navnet i Hjem appen til "I Stuen" og nu forstår Siri det perfekt. Så engang i mellem skal man lege lidt med teksterne i hjem appen @cis2131 Jeg har lige montret min Wireless dimmer, valgt den i menuen og sat X i Dimmer, det virker egentligt fint, men oplever også at når man beder siri "indstille lyset i køkkenet til 20% så bulder den op på 100% beder jeg hende så gøre det igen går den ned på de 20% Kører jeg op og ned med "skyderen" i Hjem appen hopper lyset også op og ned. Er du kommet videre med at aktive funktionsblokkene? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret January 24, 2017 Rapporter Share Besvaret January 24, 2017 2 timer siden, Raverlution skrev: Hej Bjarne Jeg har oplevet det samme, det sker fordi Siri "bider dig af" så hun tror du siger "sluk lys" (Som Siri mener er "alt lys" efter min mening skulle hun kun slukke alt lys når man siger "sluk ALT lys" men sådan er det nu engang. Et ekstempel ved mig, jeg beder Siri om "sluk lys i stuen" og mit lys i stuen i Hjem appen hedder "Stue" men det forstår hun ikke så hun bider mig af og tror jeg kun siger "sluk lys" Jeg har ændret navnet i Hjem appen til "I Stuen" og nu forstår Siri det perfekt. Så engang i mellem skal man lege lidt med teksterne i hjem appen @cis2131 Jeg har lige montret min Wireless dimmer, valgt den i menuen og sat X i Dimmer, det virker egentligt fint, men oplever også at når man beder siri "indstille lyset i køkkenet til 20% så bulder den op på 100% beder jeg hende så gøre det igen går den ned på de 20% Kører jeg op og ned med "skyderen" i Hjem appen hopper lyset også op og ned. Er du kommet videre med at aktive funktionsblokkene? Mange tak, det giver god mening det du beskriver. Det har dog virket med at dæmpe i procent eller tænde på en hvis procent. Men det skal Claus nok få fikset. Jeg har dog bøvl med min sonos. Den afspiller den tekst jeg har indtastet hver gang jeg tænder den, og jeg kan ikke spille musik på den fra app'en mere. Måske fordi den skal afspille velkommen hjem hilsen til mig når min mobil viser sig på netværket, og den så overstyrer sonos app'en.... Det må jeg have set på. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
cis2131 Besvaret January 24, 2017 Rapporter Share Besvaret January 24, 2017 1 hour ago, Raverlution said: Hej Bjarne Jeg har oplevet det samme, det sker fordi Siri "bider dig af" så hun tror du siger "sluk lys" (Som Siri mener er "alt lys" efter min mening skulle hun kun slukke alt lys når man siger "sluk ALT lys" men sådan er det nu engang. Et ekstempel ved mig, jeg beder Siri om "sluk lys i stuen" og mit lys i stuen i Hjem appen hedder "Stue" men det forstår hun ikke så hun bider mig af og tror jeg kun siger "sluk lys" Jeg har ændret navnet i Hjem appen til "I Stuen" og nu forstår Siri det perfekt. Så engang i mellem skal man lege lidt med teksterne i hjem appen @cis2131 Jeg har lige montret min Wireless dimmer, valgt den i menuen og sat X i Dimmer, det virker egentligt fint, men oplever også at når man beder siri "indstille lyset i køkkenet til 20% så bulder den op på 100% beder jeg hende så gøre det igen går den ned på de 20% Kører jeg op og ned med "skyderen" i Hjem appen hopper lyset også op og ned. Er du kommet videre med at aktive funktionsblokkene? Jeg regner med at få styr på dimmer problematikken, når jeg selv får en.. det vil nok kræve en del tests da jeg skal finde en måde at gemme den aktuelle værdi, og regulere ud fra den. Jeg har en beta version kørende hos mig selv, som understøtter indgange, med On/Off og kip, men har ikke nået at få lagt funktionsblokke på endnu. Udfordringen her, bliver nok at finde dem i projekt filen, da en funktionsblok kan bestå af mange inputs og outputs. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret January 24, 2017 Rapporter Share Besvaret January 24, 2017 3 timer siden, Raverlution skrev: Hej Bjarne Jeg har oplevet det samme, det sker fordi Siri "bider dig af" så hun tror du siger "sluk lys" (Som Siri mener er "alt lys" efter min mening skulle hun kun slukke alt lys når man siger "sluk ALT lys" men sådan er det nu engang. Et ekstempel ved mig, jeg beder Siri om "sluk lys i stuen" og mit lys i stuen i Hjem appen hedder "Stue" men det forstår hun ikke så hun bider mig af og tror jeg kun siger "sluk lys" Jeg har ændret navnet i Hjem appen til "I Stuen" og nu forstår Siri det perfekt. Så engang i mellem skal man lege lidt med teksterne i hjem appen @cis2131 Jeg har lige montret min Wireless dimmer, valgt den i menuen og sat X i Dimmer, det virker egentligt fint, men oplever også at når man beder siri "indstille lyset i køkkenet til 20% så bulder den op på 100% beder jeg hende så gøre det igen går den ned på de 20% Kører jeg op og ned med "skyderen" i Hjem appen hopper lyset også op og ned. Er du kommet videre med at aktive funktionsblokkene? Jeg har omdøbt dimmeren i stuen til "I stue" og gangen til "I gang" Stuen kan jeg slukke via Siri men det i gangen bliver ved med at drille. Det skruer helt op i både stuen og gangen i stedet for at slukke. Siri kommer også med lidt forskellige fejl. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Raverlution Besvaret January 25, 2017 Rapporter Share Besvaret January 25, 2017 22 timer siden, cis2131 skrev: Jeg regner med at få styr på dimmer problematikken, når jeg selv får en.. det vil nok kræve en del tests da jeg skal finde en måde at gemme den aktuelle værdi, og regulere ud fra den. Jeg har en beta version kørende hos mig selv, som understøtter indgange, med On/Off og kip, men har ikke nået at få lagt funktionsblokke på endnu. Udfordringen her, bliver nok at finde dem i projekt filen, da en funktionsblok kan bestå af mange inputs og outputs. Lyder godt Du melder bare når du har noget til test Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Raverlution Besvaret January 25, 2017 Rapporter Share Besvaret January 25, 2017 21 timer siden, Bjarne Sørensen skrev: Jeg har omdøbt dimmeren i stuen til "I stue" og gangen til "I gang" Stuen kan jeg slukke via Siri men det i gangen bliver ved med at drille. Det skruer helt op i både stuen og gangen i stedet for at slukke. Siri kommer også med lidt forskellige fejl. Har du prøvt med "I Gangen" i stedet for? underlidt for her kan siri fint tænde slukke wireless dimmer, det er straks værre med at indstille, for det meste ryger den op på 100% uanset om du siger den skal indstille til 10% Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret January 25, 2017 Rapporter Share Besvaret January 25, 2017 1 time siden, Raverlution skrev: Har du prøvt med "I Gangen" i stedet for? underlidt for her kan siri fint tænde slukke wireless dimmer, det er straks værre med at indstille, for det meste ryger den op på 100% uanset om du siger den skal indstille til 10% Nu gik det lidt bedre da jeg kaldte lyser "I gangen" så slukker hun ikke lyset i stuen mere. Men det er rigtig, at ændre lysstyrke med Siri fungerer desværre ikke mere. Jeg oplever også bare at dimmeren giver los på 100% Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret January 25, 2017 Rapporter Share Besvaret January 25, 2017 Ikke værst Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
cis2131 Besvaret January 25, 2017 Rapporter Share Besvaret January 25, 2017 10 minutes ago, Bjarne Sørensen said: Ikke værst Jeres problemer med de 100%, kan godt være pga. den måde jeg kalder dæmperen på. Jeg sætter værdien til 100% ved on (Ikke seneste værdi). Det regner jeg med at få rettet. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
PaianDK Besvaret January 25, 2017 Rapporter Share Besvaret January 25, 2017 35 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev: Ikke værst Dæleme koldt i jeres soveværelse ;-). Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Raverlution Besvaret January 26, 2017 Rapporter Share Besvaret January 26, 2017 7 timer siden, Bjarne Sørensen skrev: Ikke værst Fedt, er det pingviner du holder i soveværelset? lyder godt med dæmperen Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret January 26, 2017 Rapporter Share Besvaret January 26, 2017 10 timer siden, PaianDK skrev: Dæleme koldt i jeres soveværelse ;-). Hellere spare på varmen og bruge pengene på IHC Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
arnskov Besvaret February 2, 2017 Rapporter Share Besvaret February 2, 2017 Jeg har gennem et stykke tid fulgt tråden her og vil meget gerne teste med. Jeg har gennem et års tid kørt med Ihc captain udelukkende til sonos styring og push beskeder, jeg har bl.a. ladet sonos advare om at lyset snart slukker i badeværelset og sendt alarm med push besked hvis min dør ikke er låst. Jeg har en Yale doorman lås og Verisure alarm system og bruger deres smartplugs til at overføre melding om dørlås, alarmtilstand mm. Jeg vil meget gerne teste med her hvis det er muligt. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
PaianDK Besvaret February 2, 2017 Rapporter Share Besvaret February 2, 2017 Vi har nu nogle gange oplevet at alt lys konfigureret i ihc-bridge slukker. Det skete i går morges og igen i går aftes. Er der andre der har oplevet det. ? Claus kan man se noget logning el. Lign i ihc-bridge for ar få en ide om hvad der sker. ? Hilsen Lars. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret February 2, 2017 Rapporter Share Besvaret February 2, 2017 1 time siden, PaianDK skrev: Vi har nu nogle gange oplevet at alt lys konfigureret i ihc-bridge slukker. Det skete i går morges og igen i går aftes. Er der andre der har oplevet det. ? Nej det oplever jeg ikke. Jeg har heller ikke fået konfigureret så meget endnu, kun stue og gang dimmere og nogle temp følere. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
cis2131 Besvaret February 2, 2017 Rapporter Share Besvaret February 2, 2017 Jeg har valgt at starte en ny tråd her, da denne er ved at blive lidt lang. Der har jeg samlet specs, og der er også et download link til seneste version. Til jer, som har skrevet inden for den seneste uge om i kan teste.. hent den version der, og skriv til mig igen, så sender jeg en nøgle. Tak for alle kommentarerne her.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BioRene Besvaret April 29, 2017 Rapporter Share Besvaret April 29, 2017 Hej Jeg vil gerne hjælp med at test. rene Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
cis2131 Besvaret May 4, 2017 Rapporter Share Besvaret May 4, 2017 On 29/4/2017 at 11:01 AM, BioRene said: Hej Jeg vil gerne hjælp med at test. rene Hej Rene Jeg havde ikke lige set din besked, de denne tråd er flyttet.. Jeg sender dig en PB med en nøgle. Resten kan du læse her: Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts