MartinC Skrevet August 8, 2016 Rapporter Share Skrevet August 8, 2016 Hej Jeg overvejer at købe en visual controller og tilføje lidt "intelligens" til husets el-installationer. Ved nogen om man kan slå radiosenderen fra? Altså den som bruges til IHC Wireless? Jeg skal ikke bruge den Wireless funktion til noget, og da jeg har andre radiosendere tæt på eltavlen, vil jeg gerne undgå unødige forstyrrelser. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret August 8, 2016 Rapporter Share Besvaret August 8, 2016 Hej Martin Velkommen til IHC-user Ikke mig bekendt - men du kan jo undlade at monterer antennen, hvilket burde give samme resultat - eller endnu bedre, købe et 10 meter kabel og flytte antennen væk fra de øvrige radiosendere. Lur mig om du (hun) ikke skulle ønske mindst 1 lysdæmpning i huset, og her er der ingen fornuftige veje uden om wireless. Du kan finde inspiration til smarte IHC funktioner på hjemmesiden www.i-bi.dk Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 MartinC Besvaret August 8, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 8, 2016 Hej Tak for det. Jeg tænkte at den måske bare skruede op for sendestyrken hvis antennen ikke var på :-) Jeg forsøger og ser hvad der sker. Hvor meget koster sådan en controller egentlig på strømregningen ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret August 8, 2016 Rapporter Share Besvaret August 8, 2016 Sammenlignet med alt det andet forbrug i huset - ingenting. På lk.dk kan finde databladet - her kan du finde det nøjagtige forbrug. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 MartinC Besvaret August 8, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 8, 2016 Nu har jeg løbet 227-siders LK manual igennem, og intet om at slå radiosenderen fra.... Det undrer mig hvis dette ikke er muligt, men det ser desværre ikke ud til det. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret August 8, 2016 Rapporter Share Besvaret August 8, 2016 Prøv at ringe til supporten - men jeg tvivler på at det skulle være muligt. Hvis antennen ikke er monteret er der kun meget begrænset rækkevide på wireless, så den skruer ikke op for styrken. Men om der er stadig er signal nok til at genere dit øvrige udstyr er et godt spørgsmål. Du kunne også placere kontrolleren et andet sted. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 MartinC Besvaret August 8, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 8, 2016 Den sender vel heller ikke nogle radiosignaler ud, hvis der ikke er opsat nogle enheder. Tak for hjælpen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret August 8, 2016 Rapporter Share Besvaret August 8, 2016 Man kunne vel også bare lave en lille sølvpapirs hætte og montere den uden på (omkring) controllerens antennestik. Så kommer der ihvertilfælde ingen stråling ud den vej hvis det er et issue. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 MartinC Besvaret August 8, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 8, 2016 Måske - meen en knap så elegant løsning :-) Min TDC router som sikkert koster under 500,- kan slukke for det trådløse signal, det burde man også have tænkt over i en dims til flere tusinde. Det sparer også strøm, hvilket netop er et af de salgsargumenter jeg kan læse om IHC. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 BrianPedersen Besvaret August 8, 2016 Rapporter Share Besvaret August 8, 2016 Jeg har prøvet at stå med en wireless enhede lige op af en controller uden antenne, og der var ingen kontakt overhovedet, så undlad du bare at montere antenne, så tror jeg ikke der er nogle former for forstyrrelse fra den af.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
MartinC
Hej
Jeg overvejer at købe en visual controller og tilføje lidt "intelligens" til husets el-installationer.
Ved nogen om man kan slå radiosenderen fra? Altså den som bruges til IHC Wireless?
Jeg skal ikke bruge den Wireless funktion til noget, og da jeg har andre radiosendere tæt på eltavlen, vil jeg gerne undgå unødige forstyrrelser.
Link til kommentar
Del på andre sites
9 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts