micmouritzen Skrevet July 31, 2016 Rapporter Share Skrevet July 31, 2016 Hejsa. Jeg kan se, at der er lidt dele meninger om, hvilke inputmoduler som skal bruges til forskellige ting. Er det ikke rigtig forstået at man godt kan bruge 24/3 moduler til det hele? Mvh. Michael Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret July 31, 2016 Rapporter Share Besvaret July 31, 2016 I princippet jo, men der kan være nogle gamle PIR uden 0 volt der skal have mere end de 3mA at leve af for at virke. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
micmouritzen Besvaret July 31, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret July 31, 2016 Ok. Jeg skal til at lave helt ny installation hjemme hos mig selv, så der vil jeg kunne bruge 24/3 til det hele? Er det fordele/ulemper ved at bruge 24/24 til noget? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henning Pedersen Besvaret August 1, 2016 Rapporter Share Besvaret August 1, 2016 Hvis du skal lave en helt ny installation, uden de gamle PIR sensorer som Bjarne refererer til, så er der kun ulemper ved 24/24, ikke fordi de er dårlige - slet ikke. De bruger bare 8 gange så meget strøm hver gang de bliver aktiveret. Hvilket jo ikke giver mening i disse energisparetider. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret August 1, 2016 Rapporter Share Besvaret August 1, 2016 Jeg mener heller ikke at 24/24 understøtter temp sensor etc. så lad være med at bruge dem i nye installationer Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret August 1, 2016 Rapporter Share Besvaret August 1, 2016 11 minutter siden, Lars1 skrev: Jeg mener heller ikke at 24/24 understøtter temp sensor etc. så lad være med at bruge dem i nye installationer Korrekt Lars. Input 24/24 duer heller ikke til SO-outputs til målere bla. Men for at bruge dem til tryk der er NO er det lige gyldigt med strømforbruget. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
micmouritzen Besvaret August 1, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 1, 2016 Super, tak for info. Så vil jeg bruge udelukkende 24/3 inputmoduler... Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret August 3, 2016 Rapporter Share Besvaret August 3, 2016 På 1/8/2016 at 20:49 , Bjarne Sørensen skrev: Korrekt Lars. Input 24/24 duer heller ikke til SO-outputs til målere bla. Men for at bruge dem til tryk der er NO er det lige gyldigt med strømforbruget. Enig, men der er tale om en ny installation, og prisen er den samme på 24/24 og 24/3, så hvorfor overhovedet købe 24/24 idag? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts