TheDexterTeam Skrevet July 31, 2016 Rapporter Share Skrevet July 31, 2016 Hej derude, Jeg har en række stikkontakter, der kører på fast fase samt mange, der er sat på en udgang. Disse udgange styres jo et eller andet sted fra og i mange tilfælde har jeg "bare" sat dem til always on uden nogen styring fra eks. et wireless tryk. Jeg skal have ændret lidt på monteringen, da eks. nogle kontakter er til pc´er som (jo) slukker ved controller genstart Jeg tænker også at jeg gerne vil have registreret alle kontakter i hele huset - det er de nemlig ikke (dem med fast fase). Gør I det i Jeres installation for at have en komplet oversigt i IHC - altså opretter kontakterne i hvert rum om så anfører fast fase i beskrivelsen? Hilsen Torben Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret July 31, 2016 Rapporter Share Besvaret July 31, 2016 Jeg ville bare oprette dem i IHC projektet og notere de er koblet på en fast fase (gerne hvilken) og så undlade at styre den fra IHC. jeg har registreret alle mine stikkontakter og enkelte af dem er koblet parrelelt i tavlen og forsynet fra samme udtag. Det er selvfølgelig registreret, så jeg kan finde ud af at koble om en dag hvis det skulle blive nødvendig at styre hver stikkontakt individuelt. Der er nogle der mener controlleren bliver ustabil med enheder i projektet der ikke er forbundet og styret, men der oplever jeg ikke. OK der er gule udråbstegn at de ikke er konfigureret, men sådan skal det jo være. Benyt f.eks. MikkelS's fine dokumentations program og lav en udskrift og gem ved tavlen. Den er guld værd. Meget bedre end LK's indbyggede. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TheDexterTeam Besvaret August 1, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 1, 2016 22 timer siden, Lars Jacobsen skrev: Jeg ville bare oprette dem i IHC projektet og notere de er koblet på en fast fase (gerne hvilken) og så undlade at styre den fra IHC. jeg har registreret alle mine stikkontakter og enkelte af dem er koblet parrelelt i tavlen og forsynet fra samme udtag. Det er selvfølgelig registreret, så jeg kan finde ud af at koble om en dag hvis det skulle blive nødvendig at styre hver stikkontakt individuelt. Der er nogle der mener controlleren bliver ustabil med enheder i projektet der ikke er forbundet og styret, men der oplever jeg ikke. OK der er gule udråbstegn at de ikke er konfigureret, men sådan skal det jo være. Benyt f.eks. MikkelS's fine dokumentations program og lav en udskrift og gem ved tavlen. Den er guld værd. Meget bedre end LK's indbyggede. Du nævner ustabilitet omkring enheder, der ikke er styret. Tænker du her på at det så er konsekvensen for de mange genstarter, som vi oplever? Og nogle kan jo godt være forbundet og ikke styret - dem har jeg en del af da jeg er gået over fast fase på mange som tidligere var styret. De sidder jo så stadig på en udgang, som der så ikke læneger er styret da jeg har slettet blokken/blokkene Hilsen Torben. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret August 1, 2016 Rapporter Share Besvaret August 1, 2016 Som sagt tillægger jeg ikke mine få enkelte umotiverede genstarter det forhold at jeg har ukonfigurerde elementer i programmet/projektet. Ej heller at der skulle være fysik tilsluttede kontakter som ikke er konfigureret i programmet. Men jeg benytter heller ikke en masse wireless eller sidste ny firmware. Jeg holder mig til det fortrådede og en gammel rel. 166 er det vist. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret August 1, 2016 Rapporter Share Besvaret August 1, 2016 De få stikkontakter jeg har brug for er styrret af IHC, er alle wireless hos mig. Så kan jeg også køre med 13A forsikring. :-) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TheDexterTeam Besvaret August 3, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 3, 2016 På 01-08-2016 at 20:35 , Lars1 skrev: De få stikkontakter jeg har brug for er styrret af IHC, er alle wireless hos mig. Så kan jeg også køre med 13A forsikring. :-) Jeg har 13A foran mine udgangsmoduler og har aldrig haft "problemer" med et defekt modul Men hvordan har du organiseret dine stikkontakter: du har ikke en udgang med rundt til "hver" af dem eller grupper af dem? Fast fase "kun"? Hilsen Torben Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret August 3, 2016 Rapporter Share Besvaret August 3, 2016 Der er mange forskellige udførsler. Flere kører en 5 eller 7 leder frem til en loftsdåse i hvert rum og har så f.eks. fast fase og 2(3) styrede. De kan så fordeles/sløjfes rundt til stikkontakter alt efter temperament og behov. Vi andre der ikke har adgang til loft og har grundmurrede vægge hvor der ikke bare lige kan suppleres, har måtte trække alt det kabel i der var (økonomisk) muligt. Dvs. hver enkelt stikkontakt har sin egen leder frem til tavlen. Så kan jeg koble rundt derude og sløjfe om nødvendigt. Men ideelt er hver eneste stikkontakt tilsluttet sin egen udgang. Jeg løb bare imod loftet på 128 udgange (Inc. 24V) så jeg er blevet nødt til at sløjfe nogle sammen som pt. ikke er behov for at blive styret, eller kan styres sammen. Jeg kunne supplere med wireless, men .... Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret August 3, 2016 Rapporter Share Besvaret August 3, 2016 9 timer siden, TheDexterTeam skrev: Jeg har 13A foran mine udgangsmoduler og har aldrig haft "problemer" med et defekt modul Men hvordan har du organiseret dine stikkontakter: du har ikke en udgang med rundt til "hver" af dem eller grupper af dem? Fast fase "kun"? Hilsen Torben At du ikke har haft problermer, er ikke ensbetydende med at det er lovligt. Hvis du sælger huset med den installation, kan køber forlange det lavet om på din regning, og du får ikke selv lov til at bestemme hvem der skal gøre det. Alle mine stikkontakter sidder som perler på en snor, som man gør i installationer uden IHC. De har alle fast fase og er fordelt på 4 gruppe afbryder. Eneste problem er at man ikke kan tilslutte lavenergi enheder til dem. De kræver en minimums belastning for ikke at tænde igen få sek. efter de er blevet slukket. F.eks. i stuen er jeg nød til at have min 10 år gamle 300 kr. bilka cd afspiller sat til samme med min. 20 år gamle radio. Begge har et standby forbrug som er så lavt at hvis det kun er den ene, som er sat til, så tænder stikkontakten igen, få sek. efter den bliver slukket. Samme problem giver min jo-el arbejds lampe. Jeg fortalte LK om problemerne for 10 år siden, hvor de kunne fortælle at de kendte godt problemet. Men det er fortsat den samme model af wireless stikkontakter til indbygning, som bliver solgt idag. Jeg har ikke selv nogen erfaring med mobile wireless sikkontakter, men jeg har hørt at problemet skulle være løst der. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts