Hop til indhold
  • 0

Skifte fra scenarie til fuld styrke

Morten Stryhn
 Share

Spørgsmål

Jeg er ved at lægge mine stand-alone wireless enheder ind i controlleren og jeg lidt problemer med den ene enhed:

4-tast dimmer
Tilsluttet skjul udtag til spots i sænket loft
Den skal kun kunne betjene spotsne i loftet og ikke andre enheder

Jeg har brugt FB 1.2.03.d til de to øverste taster, så de kan give fuldt lys eller slukke ved kort tryk og justere lysstyrken ved langt tryk. Til de to nederste taster vil jeg gerne lave to faster lysstyrker på hhv 25% og 50%, og har så valgt 1.1.03.e og brugt de to første scenarier til dette. MEN når jeg kører dem ind i controlleren, kan jeg jeg godt sætte scenarierne til, men jeg kan kun bruge fuld styrke (ØV tast) hvis jeg har slukket lyset helt først (ØH tast). Jeg savner muligheden for at gå fra scenarie til fuld styrke.

Er der noget jeg har glemt?

På forhånd tak for hjælpen!

Skærmbillede 2016-07-17 kl. 15.46.31.png

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 1
8 timer siden, Morten Stryhn skrev:

Ville gerne prøve at indsætte den FB du har lavet men kan ikke kopiere fra et projekt og så indsætte i et andet - med mindre du kender en løsning på det? Alternativt, hvad har du ændret i FB'en?

I det projekt jeg har vedhæftet, højreklikker du på funktionsblokken og vælger gem. Du skal gemme den under den mappe, som hedder noget lignende "07 Mine egne funktionsblokke". Derefter lukker du Visual programmet, og åbner det igen. Nu burde funktionsblokken så kunne indsættes i dit eget projekt fra funktionsblokbiblioteket.  

Link til kommentar
Del på andre sites

• 1
9 timer siden, Morten Stryhn skrev:

Så hvis jeg forstår rigtigt laver jeg et scenarie på 100% og et scenarie på 0% i 1.1.03.e og sletter 1.2.03.d?

Det var det jeg forventede ja - har lige tjekket i Visual og regulering virker ikke. Har i stedet fundet én LK funktionsblok som til fulde opfylder dine ønsker, og samtidig giver dig mulighed for frit at regulerer og indstille alle 3 niveauer direkte fra trykket.

Prøv med 9.2.03.Bolig Scenarie styring - være opmærksom på at du skal bruge ALLE 7 scenarie udgange hvis du vil have mulighed for at regulerer alle 3 scenarier.

1.1.03 er forøvrigt kommet i en .f. version - så du skal måske have opdateret dine blokke. Jeg gemme altid en kopi af de gamle først, LK fjerne nogle gange gamle blokke.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Du skal lige trække de 2 tryk du bruger til regulering (ØV og ØH i dit tilfælde), over på den indgang som hedder "Indgang andre tryk end scenarie". Så burde det virke.

Det er fordi at den scenarie-fb. er lavet, så den ikke kan fremkalde samme scenarie flere gange i træk, uden at der er valgt et andet scenarie først. Når du så regulerer lyset fra en anden fb., får scenarie-fb. ikke besked om at der er reguleret på lyset, hvis ikke du fører de andre tryk over på den indgang.

EDIT:  Læste lige dit indlæg igen, og fangede lige hvad du egentlig mente.. :D

Det er den fb. 1.2.03.d., som er lavet til kun at kunne fremkalde det 100% scenarie ved kort tryk, hvis lysdæmperen i forvejen er slukket.

Prøv at udskifte den med vedhæftede, og se om det fungerer. Det er dog stadig en god idé at gøre som tidligere foreslået, da du så altid kan fremkalde de 2 scenarier igen, hvis du i mellemtiden har reguleret lysstyrken..

Morten_Stryhn.vis

Redigeret af Torben S.
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
7 hours ago, Henning Pedersen said:

Ups - havde ikke set at du allerede brugte dem blok, prøv at lægge alle dine funktioner ned i den og se om det ikke hjælper. Man kan faktisk lave et helt hus kun med den blok. 

Så hvis jeg forstår rigtigt laver jeg et scenarie på 100% og et scenarie på 0% i 1.1.03.e og sletter 1.2.03.d?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
6 hours ago, Torben S. said:

Du skal lige trække de 2 tryk du bruger til regulering (ØV og ØH i dit tilfælde), over på den indgang som hedder "Indgang andre tryk end scenarie". Så burde det virke.

Det er fordi at den scenarie-fb. er lavet, så den ikke kan fremkalde samme scenarie flere gange i træk, uden at der er valgt et andet scenarie først. Når du så regulerer lyset fra en anden fb., får scenarie-fb. ikke besked om at der er reguleret på lyset, hvis ikke du fører de andre tryk over på den indgang.

EDIT:  Læste lige dit indlæg igen, og fangede lige hvad du egentlig mente.. :D

Det er den fb. 1.2.03.d., som er lavet til kun at kunne fremkalde det 100% scenarie ved kort tryk, hvis lysdæmperen i forvejen er slukket.

Prøv at udskifte den med vedhæftede, og se om det fungerer. Det er dog stadig en god idé at gøre som tidligere foreslået, da du så altid kan fremkalde de 2 scenarier igen, hvis du i mellemtiden har reguleret lysstyrken..

Morten_Stryhn.vis

Ville gerne prøve at indsætte den FB du har lavet men kan ikke kopiere fra et projekt og så indsætte i et andet - med mindre du kender en løsning på det? Alternativt, hvad har du ændret i FB'en?

Link til kommentar
Del på andre sites