Hop til indhold

To dæmpere eller relæ

Recommended Posts

Hej

Jeg har en række 230V LED spots fordelt på to udgange.

Nu vil jeg gerne have dæmper på. Spotsne skulle, ifølge producenten, virke fint med en wireless dæmper. Hvis jeg nu stadig ønsker at have to kredse, bør jeg så have to dæmpere eller kan jeg klare det med et relæ, der kobler den anden kreds ind?

Jeg ønsker ikke at de kan dæmpes uafhængigt, men de skal have samme lysstyrke. Kan dette lade sig gøre i softwaren eller skal der gøres via et relæ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Min bror er 'trikker og siger det sagtens kan lade sig gøre. Han ved dog intet om IHC, så han var mere i tvivl om der var for stor ændring i lysstyrken når der kommer den ekstra kreds på med relæ metoden, eller om dæmperen kan håndtere det. eller om det var bedre med to dæmpere der følges ad, hvis dette kan lade sig gøre i softwaren.

Link til kommentar
Del på andre sites

Udfordringen med den ekstra kreds kan være at den ikke er på samme sikring. Hvis den er, og den samlede belastning ikke overstiger lampeudtagets evner samt at det ønskede antal pære kan dæmpes med den valgte lysdæmper så er der intet i vejen for at samle det hele under én lysdæmper. Men det et spørgsmål som din bror kan svare på, han skal måske ind på lk.dk for at finde deres lysdæmper/LED guide for at finde svaret på antal pære på lysdæmperen.

Hvis I vælger at sætte to dæmpere op så vil de ikke følges 100% ad, der kan sagtens være små variationer imellem dem, det plejer dog ikke at være noget problem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok