Hop til indhold
  • 0

Råd før køb

OleW
 Share

Spørgsmål

Hej,

Jeg skal købe et system til adgangskontrol/lås og alarm til en mindre foreningsdrevet skole.
Men markedet er lidt uoverskueligt. Er der nogen der kender mulighederne og har nogle råd til hvad jeg skal gå efter?
Kikkede først efter almindelige kodelåse men de har tit begrænsninger. Faldt over IHC og tænkte at det måske var vejen at gå...
Ønsker: Pt har vi 3 døre med ældre kodelåse. Vi ønsker nye kodelåse med mulighed for tidsprogrammering og en form for log over adgang.
Desuden gerne mulighed for en form for alarm - hvor der fx bliver tilsendt en mail hvis en alarm går udenfor normal åbningstid.
(Jeg er ikke helt lost med teknik og heller ikke bleg for lidt simpel programmering)

Findes sådanne løsninger (hvor man selv roder og tilpasser) eller skal man have fat i de dyre professionelle firmaer?

På forhånd tak

Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0
1 time siden, OleW skrev:

Hej,

Jeg skal købe et system til adgangskontrol/lås og alarm til en mindre foreningsdrevet skole.
Men markedet er lidt uoverskueligt. Er der nogen der kender mulighederne og har nogle råd til hvad jeg skal gå efter?
Kikkede først efter almindelige kodelåse men de har tit begrænsninger. Faldt over IHC og tænkte at det måske var vejen at gå...
Ønsker: Pt har vi 3 døre med ældre kodelåse. Vi ønsker nye kodelåse med mulighed for tidsprogrammering og en form for log over adgang.
Desuden gerne mulighed for en form for alarm - hvor der fx bliver tilsendt en mail hvis en alarm går udenfor normal åbningstid.
(Jeg er ikke helt lost med teknik og heller ikke bleg for lidt simpel programmering)

Findes sådanne løsninger (hvor man selv roder og tilpasser) eller skal man have fat i de dyre professionelle firmaer?

På forhånd tak

Ole

IHC kan ikke bruges som adgangskontrol i den forbindelse som du nævner. Alarm kan du heller ikke bruge det.

Du skal kontakte en låsesmed de har nogle systemer der monteres den enkelte dør hvor du også får en log over adgange mm. Du kan sætte forskellige adgange op for den enkelte nøgle, holde døren oplåst i et bestemt tidsrum osv osv. De sidder sammen i netværk, og kører vist WI-FI efterhånden. Du kan også købe en standalone løsning, bl.a. har jeg haft kigget lidt på http://www.e2a.net/ Easy 905 G2 Bluetooth Ready Kodelås som du også kan tildele koder til uden at være til stede.

Der er også denne til løse brikker http://dansklaaseservice.dk/yale-doorman

Der findes vildt meget. Men få en låsesmed med indover, du skal også huske at have en kraftig dørpumpe på for at sikre dig at døren smækker helt hver gang, ellers er det ligegyldigt at have adgangskontrol.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Lyder umiddelbart som et interesant projekt som IHC burde kunne løse.

Med IHC skal du minimum bruge en kontroller, en lille strømforsyning og måske 3 kodetastaturer samt et input- og et outputmodul, dermed er du oppe på godt 9k for stumper, om det er billiger end øvrige systemer ved jeg ikke.

Løsningen findes ikke som standard, så det skal laves specifikt til opgaven. Der findes dog andre muligheder end store dyre softwarehuse. 

Link til kommentar
Del på andre sites