Soeren65 Skrevet July 9, 2016 Rapporter Share Skrevet July 9, 2016 Hvad bruger en prof i grunden til at samle svagstrømsledninger i en indmuringsdåse? Synes at en normal samlemuffe hurtigt fylder for meget hvis der skal bruges 3-4 samlinger. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henning Pedersen Besvaret July 10, 2016 Rapporter Share Besvaret July 10, 2016 Han bruger skrugeløse samlemuffer. OBS: vær opmærksom på alt elarbejde i den faste installation kræver autorisation. Soeren65 1 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret July 10, 2016 Rapporter Share Besvaret July 10, 2016 Eller b-wire konnektore Soeren65 1 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret July 10, 2016 Rapporter Share Besvaret July 10, 2016 Jeg bruger de gule eller de røde her hvis der skal samles. De klemmes med en vandpumpetang. https://www.google.dk/?gws_rd=ssl#q=3m+scotch+lock Soeren65 1 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret July 10, 2016 Rapporter Share Besvaret July 10, 2016 9 timer siden, Henning Pedersen skrev: Han bruger skrugeløse samlemuffer. OBS: vær opmærksom på alt elarbejde i den faste installation kræver autorisation. Må man ikke længere selv skifte stikkontakter uden jord? Svagstrøms installationer mener jeg heller ikke er dækket under strækstrøms reglementet, men jeg må indrømme at jeg kan ikke længere huske hvor skillet mellem svag og stærkstrøm er. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henning Pedersen Besvaret July 10, 2016 Rapporter Share Besvaret July 10, 2016 Som du selv lægger op til, så er det ikke let at være på forkant med alle regler. Jeg plejer derfor at holde mig til det sikre, hvilket i mit jyske hoved vil sige - fingerne væk fra alle der lugter af strøm. Men jo - mig bekendt må du gerne selv SKIFTE en stikkontakt u/jord og sidst jeg havde fat i reglementet, hvilket er lannnng tid siden, var grænsen 48 volt. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret July 10, 2016 Rapporter Share Besvaret July 10, 2016 Man må gerne udskifte indendørs stikkontakter og afbrydere selv, såfremt installationen er forsynet med en HFI eller HPFI afbryder, man må ikke flytte dem, kun udskifte... Stærkstrømsbekendtgørelsen gælder fra 0V. så hvis din svagstrømsinstallation er den den af den faste installation, så må du hellerikke pille ved den.. man må eks. hellerikke ikke selv opsætte 12V spots, med mindre de kommer som et færdig kit, med stik forbindelser og transformer, med en stikprop i enden.. man må hellerikke klippe stikproppen af og sætte den til i en dåse.. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts