Hop til indhold
  • 0

Forbikoblingstid aktiv for alle zoner

Anders Kjær
 Share

Spørgsmål

Hej,

FB 6.2.02.#2b. Alarm Hovedblok

Har en alarm med 2 zoner.

Garage og bryggers (hvor kodetastatur sidder) er på en forbikoblingzone (zone 4) . Resten af huset på zone 1

Problemet er at hvis man går ind i bryggers og videre ind i f.eks stuen så "går" alarmen først efter indgangstid er udløbet. Burde forbikoblingszone ikke KUN være bryggers og garage og hvis man går videre ind i stuen skal alarmen "gå" øjeblikkeligt?

Går man direkte i stuen udenom bryggers/garage går alarmen med det samme.

Er der en parameter jeg har overset eller er det designet til at virke sådan ??

Mvh

Anders

alarmtemp.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Spørgsmålet er vel dybest set rent teoretisk, med mindre du har indstillet udgangstiden til 5 minutter, men hvorfor skulle du det. 

Det er korrekt at LK's alarm virker som beskrevet, hvilket også giver god mening, idet det normalt er sidste mand der tilkobler alarmen. Du tilkobler vel først alarmen når du er klar til at forlade hjemmet og altså ikke lige skal rundt og tjekke termostater. 

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Udgangtid er faktisk sat til 5 min, ønsket af kunde da de nogle gange bruger tid på at pakke bil efter alarm er koblet til.

Problemmet er at hvis der er indbud og tyven går gennem garage eller bryggers, så kan tyven forsætte ind i stuen uden alarmen går.

Jeg har rettet blokken så hvis status på alarmblok er "forbikoblingszone åben" og en af de andre PIR grupper aktiveres, så sætter jeg "indgangstid" til 0 og alarmen "går" derved som kunden ønsker.

Mvh

Anders

Link til kommentar
Del på andre sites