diskoboy Skrevet July 8, 2016 Rapporter Share Skrevet July 8, 2016 Jeg syntes at have læst herinde for et par år siden at 2 moduler kunne tilsluttes på samme data ind/udgang. Eksempelvis et 24v output kunne man bruge 1-8 på et modul og 9-16 på et andet. Mest smart hvis de fysisk sad hvert sit sted. Er det bare noget jeg har drømt eller? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Anders Kjær Besvaret July 8, 2016 Rapporter Share Besvaret July 8, 2016 umiddelbart vil 2 udgangsmoduler på samme udgang virke, men udgange vil være ens på de 2 moduler. Indgange kan jeg ikke se virke. Mvh Anders Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 diskoboy Besvaret July 8, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret July 8, 2016 Men så vil det vel teoretisk virke det jeg har brug for? Output modul 1 sidder i mit ene skur og der bruges kun 1-4. Output modul 2 sidder i et andet skur og her har jeg også blot brug for 4. Hvis jeg tilslutter dem samme data output på controller, kan jeg jo være ligeglad om - når jeg tænder modul 2 udgang 5 - om udgang 5 på modul 1 også tænder ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret July 8, 2016 Rapporter Share Besvaret July 8, 2016 1 time siden, diskoboy skrev: Jeg syntes at have læst herinde for et par år siden at 2 moduler kunne tilsluttes på samme data ind/udgang. Eksempelvis et 24v output kunne man bruge 1-8 på et modul og 9-16 på et andet. Mest smart hvis de fysisk sad hvert sit sted. Er det bare noget jeg har drømt eller? De ulige udgangs datalinier er ganske rigtige 16 bit, men output modulerne lytter kun på de første 8 bit. De 16 bit kan kun udnyttes når man kobler 2 controller samme. Se side 145 in LK IHC manualen. www.lk.dk/globalassets/pdf/support-prof/ihc_manual_2011.pdf Jeg har tidligere ved en fejl haft 2 output moduler på den samme udgangs datalinie. Det gav nogle underlige periodiske fejl, som det tog en del tid at finde, så jeg kan ikke anbefale den metode. I steddet vil jeg anbefale at du i det ene skur sætter 4 1 polede relæer, som du så styre fra output modulet i det andet skur. Det bliver sikkert også billigere end et ekstra LK IHC output modul. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kristian Poulsen Besvaret July 9, 2016 Rapporter Share Besvaret July 9, 2016 22 timer siden, diskoboy skrev: Men så vil det vel teoretisk virke det jeg har brug for? Output modul 1 sidder i mit ene skur og der bruges kun 1-4. Output modul 2 sidder i et andet skur og her har jeg også blot brug for 4. Hvis jeg tilslutter dem samme data output på controller, kan jeg jo være ligeglad om - når jeg tænder modul 2 udgang 5 - om udgang 5 på modul 1 også tænder ? Det vil jeg mene det kan. Jeg har ikke gjort det med udgange, men derimod kombineret ir modtager og inputmodul på samme datalinje - Kein problem. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret July 10, 2016 Rapporter Share Besvaret July 10, 2016 Det her er LK IHC. Det som virker i en installation virker ikke nødvendigvis i en anden. Bare se på meldingerne om stabile/ustabile controller med FW 2.7.220. LK supporter ikke 2 output moduler på samme dataline udgang. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
diskoboy
Jeg syntes at have læst herinde for et par år siden at 2 moduler kunne tilsluttes på samme data ind/udgang.
Eksempelvis et 24v output kunne man bruge 1-8 på et modul og 9-16 på et andet. Mest smart hvis de fysisk sad hvert sit sted.
Er det bare noget jeg har drømt eller?
Link til kommentar
Del på andre sites
5 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts