Hop til indhold
  • 0

Fugtstyring af ventilator (IHC v. 1.32)

Umsum
 Share

Spørgsmål

Hej, jeg håbe på lidt hjælp så jeg kommer i mål:)

Jeg har forsøgt at lave en fugtstyring til en ventilator.

Jeg bruger en LK IHC Control Fugt/temperatursensor(507D6532).

Mit problem er at de impulser der kommer fra min fugtsensor er de samme om der er 52% fugtighed eller om der er 70% fugtighed.

Hvis jeg ser på min tæller i mit program så når den ca. 1000 impulser på 1 minut og det er om der er 52% eller 70% fugtighed.

Min forventning var at jeg ville få flere impulser jo mere fugtigheden stiger.

Jeg har også vedhæfte min program.

Med venlig hilsen

Rasmus

Ventilator-2.ifb

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Hej Rasmus

Velkommen på IHC-user

Har du FW 220 i kontrolleren - tidligere versioner understøtter ikke temp/fugt måleren. Dernæst skal du anvende den sidste nye IHC visual til programmeringen, det er pt 2.7.342.

Fugtsensoren er ikke et ON/OFF, men et analogt signal, du skal derfor bruge en indgang for fugtighed, for at anvende den i dit program, men det kan du kun i 2.7.342.

PS. hvis du lægger din .vis fil op så er det langt lettere at hjælpe - slet evt. alt lyset mm inden du lægger den op

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Du skriver at det er IHC v. 1.32 du bruger, hvilket er til en Visual 1 controller, men du har vedhæftet en funktionsblok, som vist er til en Visual 2 controller??

Hvis det er en Visual 1 controller du har, er den fugt/temperatursensor slet ikke understøttet. Som der står i manualen til sensoren, kræver det Visual 2.7 eller nyere, altså software til en Visual 2 controller, og som Henning skriver, skal man bruge FW 2.7.220 eller nyere, for at sensoren er understøttet.

Fugt/temperatursensor manual

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Jeg har efterhånden en del kontrollerer på 220 og oplever ikke de omtalte problemer med hyppige genstart mm. Jeg bruger stort set kun min egne funktionsblokke med masser af timer mm. og projekterne plejer at fylde +10Mb plus et tilsvarende stort scenedesign projekt. 

Men uanset at nogen oplever ustabilitet med 220, så er 220erne pt. den eneste som understøtter temp/fugt sensoren.

Link til kommentar
Del på andre sites