Umsum Skrevet July 3, 2016 Rapporter Share Skrevet July 3, 2016 Hej, jeg håbe på lidt hjælp så jeg kommer i mål:) Jeg har forsøgt at lave en fugtstyring til en ventilator. Jeg bruger en LK IHC Control Fugt/temperatursensor(507D6532). Mit problem er at de impulser der kommer fra min fugtsensor er de samme om der er 52% fugtighed eller om der er 70% fugtighed. Hvis jeg ser på min tæller i mit program så når den ca. 1000 impulser på 1 minut og det er om der er 52% eller 70% fugtighed. Min forventning var at jeg ville få flere impulser jo mere fugtigheden stiger. Jeg har også vedhæfte min program. Med venlig hilsen Rasmus Ventilator-2.ifb Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret July 3, 2016 Rapporter Share Besvaret July 3, 2016 Hej Rasmus Velkommen på IHC-user Har du FW 220 i kontrolleren - tidligere versioner understøtter ikke temp/fugt måleren. Dernæst skal du anvende den sidste nye IHC visual til programmeringen, det er pt 2.7.342. Fugtsensoren er ikke et ON/OFF, men et analogt signal, du skal derfor bruge en indgang for fugtighed, for at anvende den i dit program, men det kan du kun i 2.7.342. PS. hvis du lægger din .vis fil op så er det langt lettere at hjælpe - slet evt. alt lyset mm inden du lægger den op Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret July 3, 2016 Rapporter Share Besvaret July 3, 2016 Du skriver at det er IHC v. 1.32 du bruger, hvilket er til en Visual 1 controller, men du har vedhæftet en funktionsblok, som vist er til en Visual 2 controller?? Hvis det er en Visual 1 controller du har, er den fugt/temperatursensor slet ikke understøttet. Som der står i manualen til sensoren, kræver det Visual 2.7 eller nyere, altså software til en Visual 2 controller, og som Henning skriver, skal man bruge FW 2.7.220 eller nyere, for at sensoren er understøttet. Fugt/temperatursensor manual Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret July 3, 2016 Rapporter Share Besvaret July 3, 2016 (rettet) . Redigeret July 3, 2016 af Torben S. dobbelt post Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Umsum Besvaret July 3, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret July 3, 2016 Hej Torben. Det kan jeg da godt se nu da du skriver det. Så bliver det en lidt dyr fugtsensor hvis jeg også skal have ny controller. Jeg takker for jeres input. Med venlig hilsen Rasmus. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 SilverLine Besvaret July 3, 2016 Rapporter Share Besvaret July 3, 2016 Undskyld jeg lige blander mig i tråden. Men er den "nye" 220 firmware at betragte som stabil efterhånden ? Jeg mener stadig jeg er på 199, fordi flere sagde det var den mest stabile Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret July 3, 2016 Rapporter Share Besvaret July 3, 2016 Jeg har efterhånden en del kontrollerer på 220 og oplever ikke de omtalte problemer med hyppige genstart mm. Jeg bruger stort set kun min egne funktionsblokke med masser af timer mm. og projekterne plejer at fylde +10Mb plus et tilsvarende stort scenedesign projekt. Men uanset at nogen oplever ustabilitet med 220, så er 220erne pt. den eneste som understøtter temp/fugt sensoren. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Umsum
Hej, jeg håbe på lidt hjælp så jeg kommer i mål:)
Jeg har forsøgt at lave en fugtstyring til en ventilator.
Jeg bruger en LK IHC Control Fugt/temperatursensor(507D6532).
Mit problem er at de impulser der kommer fra min fugtsensor er de samme om der er 52% fugtighed eller om der er 70% fugtighed.
Hvis jeg ser på min tæller i mit program så når den ca. 1000 impulser på 1 minut og det er om der er 52% eller 70% fugtighed.
Min forventning var at jeg ville få flere impulser jo mere fugtigheden stiger.
Jeg har også vedhæfte min program.
Med venlig hilsen
Rasmus
Ventilator-2.ifb
Link til kommentar
Del på andre sites
6 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts