Hop til indhold
  • 0

1.2.06.d försvunnen?

Peter Johansson
 Share

Spørgsmål

För ett tag sedan uppgraderade jag min IHC till 2.7.220 och efter detta så släcker inte mitt system mina fönster lampor på inställd tid längre.
Jag använder mig av 1.2.06.d men såg att den nu inte finns längre med i biblioteket av funktioner.

Hur gör jag nu kan jag fixa programblocket på något sätt? Eller finns det något annat att använda sig av? Om jag skall beskriva hur jag använder det så vill jag att det skall styras av min sensor som detekterar om det är ljust eller mörkt ute som sitter på en ingång i ihc:n och sedan vill jag släcka vid en speciell tidspunkt. Och gärna om det går även sätta en tidpunkt när det tidigast får tända.

/peter

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Hej Brian!

Tack för ditt svar.. Funktionsblocket finns i min ihc.. Men inte längre att lägga till i ihcvisual programmet.

Jag har testat att rensa min ihc huvudenhet och sedan lägga upp programmering igen.. Utan någon framgång..

Systemet tänder när det blir mörkt men när klockan är 02:00 som jag ställt in så släcker den inte.. utan släckningen sker först när det blir ljust ute igen. Fungerade perfekt fram till uppdateringen till 2.7.220..

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Prøv at kigge i C:\Program Files (x86)\LK IHC Control\IHC Visual\FunctionBlocks.backup, og se om FB'en ikke fortsat ligger der. Hvis den gør, skal du bare kopier den tilbage under C:\Program Files (x86)\LK IHC Control\IHC Visual\FunctionBlocks, og genstarte IHC visual. Så vil du kunne vælge den igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Tack Lars1!

Nu har jag funktionsblocket tillbaka!

Men funktionen med att tidsätta släcknings funktionen fungerar inte.. Vet någon vad jag kan göra åt det? Det hände efter uppdateringen av firmwaren i IHC:n skall jag försöka köra på firmwaren igen? FInns det något annat sätt att rensa systemet än att skicka ett helt tomt program in i den för att sedan skjuta tillbaka programmeringen igen?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Jeg kender ikke 1.2.06.d men der er ikke noget i firmware opdateringen, som skulle få den til at holde op med at virke. Har du kigget i serviceview om alle flag etc. står rigtigt? Jeg har haft nogle problemer med et flag i en egen udviklet FB, som hele tiden røg tilbage til en tidligere stilling, når min controller crashede. Eneste løsning var at fjerne FB'en uploade programmet, sætte FB'en ind igen og uploade programmet. Herefter virkede alt som det skulle.

Firmware 2.7.220 er kendt for at være ustabil, så medmindre du har temp./lux måler eller temp./fugt måler, så vil jeg anbefale at bruge firmware 2.7.199.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Tänkte återkoppla att jag hittat vad det var som var fel. Blocket 1.2.06.d krävde att för att släcktid skulle aktiveras så skall ingången dörrkontakt vara sluten även om där inte satt något på denna. Och den flaggan hade trillat och därför fungerade inte tiderna längre. Så precis som många av er svarade så hade det inget med firmwaren att göra utan det är bara att en flagga hade trillat bort.

Men tack iallafall för alla tips ni gav mig!

Link til kommentar
Del på andre sites