Hop til indhold
  • 0

Controller + Power i tavle

Morten Stryhn
 Share

Spørgsmål

Jeg er ved at sætte IHC Controller og strømmodul op, og vil jo foretrække at den sidder i tavlen. Som det ses af billedet er der plads, men jeg har alligevel et par spørgsmål:

1) Kan jeg trække strøm fra toppen af en af de midterste moduler (f.eks. den længst til højre)?

2) For at få tilsluttet antenne og netværkskabel til controlleren, skal jeg have de to ledninger igennem bagdelen eller toppen af skabet, men jeg kan se at de andre kabler der kommer ind / forlader skabet har fået en klat polyfilla eller lignende - er det et krav eller er en gummikrave nok?

Alternativt kan jeg installere controller og strømforsyning et andet sted uden for tavlen, hvilket jeg er tvivl om er tilladt?

IMG_0370.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

1 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 1
3 timer siden, Morten Stryhn skrev:

Jeg er ved at sætte IHC Controller og strømmodul op, og vil jo foretrække at den sidder i tavlen. Som det ses af billedet er der plads, men jeg har alligevel et par spørgsmål:

1) Kan jeg trække strøm fra toppen af en af de midterste moduler (f.eks. den længst til højre)?

2) For at få tilsluttet antenne og netværkskabel til controlleren, skal jeg have de to ledninger igennem bagdelen eller toppen af skabet, men jeg kan se at de andre kabler der kommer ind / forlader skabet har fået en klat polyfilla eller lignende - er det et krav eller er en gummikrave nok?

Alternativt kan jeg installere controller og strømforsyning et andet sted uden for tavlen, hvilket jeg er tvivl om er tilladt?

IMG_0370.JPG

Hej Morten.

1. Hvis det er en 10 eller 13A automatsikring er det fint at bruge den.
2. Du må fjerne en blanket for at føre kablerne ind i tavlen. Grunden til at elektrikeren har fuget med silecone er at der maks må være 2,5mm luft ved indføringen.

Du må gerne sætte f.eks.en LK UG150-6 op et andet sted og sætte cointroller og strømforsyning i.

Husk at det er arbejde for en autoriseret el-installatør, eller en elektriker under ansvar af en installatør, at udføre arbejde i den faste installation.

Link til kommentar
Del på andre sites