Hop til indhold
  • 0

IHC wireless dimmer til LED - Erfaringer

MesterJens
 Share

Spørgsmål

Hej Alle

Håber der er nogle af jer der vil dele lidt erfaringer med wireless unidimmer 250 W, som 1 moduls til montering i dåse. Skal helst bruge dem til LED spots, men synes ikke jeg kan finde noget i diverse dimmertabeller. LK selv skriver at den ikke må bruges til LED.

Hvad mener i?

VH Jens

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Jeg bruger den sammen med nogen led spots fra Aled og nogen nordtronic mener jeg.

Jeg kan dog maks sætte 12 stk på ellers lukker dæmperen ned efter noget tid. Men tror jeg måske er fordi den sidder i en 1 moduls underlag i mit teknikskab.

Hvis jeg har 4 spots på blinker lyset nogen gange men det gør det ikke med 5 stk monteret...

Så virker som okay. Ved ikke om v2 lampested er bedre dem har jeg ingen af endnu...

Mvh Danni.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
På ‎02‎-‎06‎-‎2016 at 22:58 , MesterJens skrev:

Hej Alle

Håber der er nogle af jer der vil dele lidt erfaringer med wireless unidimmer 250 W, som 1 moduls til montering i dåse. Skal helst bruge dem til LED spots, men synes ikke jeg kan finde noget i diverse dimmertabeller. LK selv skriver at den ikke må bruges til LED.

Hvad mener i?

VH Jens

Har ikke selv leget med det. men alle siger at man skal bruge ø80 modellen til LED, kombi modellerne funger ikke til LED

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Der er i princippet intet i vejen for at bruge kombien eller den rene modtager til LED pærer. Årsagen til at mange anbefaler den runde Ø80 skyldes at elektronikken i produkterne desværre ikke er ens, hvilket betyder at der er flere LED pærer der fungerer med Ø80 dæmperen.

Du kan finde en guide på LKs hjemmeside som viser hvilke pærer du kan dæmpe med alle deres lysdæmpere - listen er selvsagt ikke komplet da udviklingen af LED pærer går hurtig.

Jeg har selv anvendt LED pæren Master collection fra SunFlux til kombien, pæren har en RA værdi på > 95 hvilket gør den velegnet i køkkenet.

Link til kommentar
Del på andre sites