TheDexterTeam Skrevet June 2, 2016 Rapporter Share Skrevet June 2, 2016 Hej derude Hvad er forskellen (sammenhængen) på rampetider eks. selve blokken og så på avancerede egenskaber på en wireless dimmer? Når den wireless dimmer står til 22% i minimumsværdi betyder det så, at den dæmper længere ned end de 22% selvom scenariet er sat til eks. 15%? Hvad er sammenhængen mellem dimmeren og blokken i den sammenhæng? Hilsen Torben Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Danni k Besvaret June 3, 2016 Rapporter Share Besvaret June 3, 2016 Hejsa.. Jeg er ikke helt med på hvad du skriver?? rampetid og minimumsværdi er jo to forskellige ting. rampetiden er hastigheden den dæmper og hæver lyset med. Minimumsværdien er den mindste værdi lysdæmperen må spytte ud.. Nogen led spots lukker ned eks under 5% eller sådan noget. Hvad jeg ved kan du så ikke få dæmperen under de 5% du indstiller.. Men er i tvivl om du stadig har 0-100% skala hvor den så bare ikke dæmper de sidste 5% eller hvordan. Mvh Danni. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TorbenSørensen Besvaret June 7, 2016 Rapporter Share Besvaret June 7, 2016 Rampetiden man kan indstille under avancerede egenskaber på den wireless dimmer, er udelukkende til at bestemme hvor hurtigt dimmeren regulerer mellem det valgte min./max. niveau, når du bruger enten - touch / reguler op / reguler ned. Man har stadig 0-100% skala, mellem det indstillede min/max niveau. Dvs. at hvis min. niveau er indstillet til 22%, vil det altså svare til 1% i programmet. Grunden til at de standard er indstillet til en min. værdi på 22%, er at det var meget passede til gamle glødepærer/halogenpærer. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TheDexterTeam Besvaret June 7, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret June 7, 2016 59 minutter siden, Torben S. skrev: Rampetiden man kan indstille under avancerede egenskaber på den wireless dimmer, er udelukkende til at bestemme hvor hurtigt dimmeren regulerer mellem det valgte min./max. niveau, når du bruger enten - touch / reguler op / reguler ned. Man har stadig 0-100% skala, mellem det indstillede min/max niveau. Dvs. at hvis min. niveau er indstillet til 22%, vil det altså svare til 1% i programmet. Grunden til at de standard er indstillet til en min. værdi på 22%, er at det var meget passede til gamle glødepærer/halogenpærer. Minimumsværdi: skal jeg forstå dit indlæg sådan, at hvis jeg i blokken sætter niveau til 1% så er det reelle niveau på lampen (lamperne) 22% såfremt dette tal i dimmeren ikke er ændret? Hvis ja, så skal man da kunne lidt matematik såfremt man vil beregne det reelle lys niveau såfremt man i blokken (scenariet) har sat det til 15% Rampetid: den rampetid der sættes i scenariet er så reel nok idet rampetiden på dimmer er den der anvendes ved manuel håndtering via tryk? Mener at have læst et sted at rampetiden ved tænd godt kan sættes til 1 sek men at rampetiden ved dæmp gerne skulle være længere - er det korrekt? Hilsen Torben Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TheDexterTeam Besvaret June 9, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret June 9, 2016 På 07-06-2016 at 23:38 , TheDexterTeam skrev: Minimumsværdi: skal jeg forstå dit indlæg sådan, at hvis jeg i blokken sætter niveau til 1% så er det reelle niveau på lampen (lamperne) 22% såfremt dette tal i dimmeren ikke er ændret? Hvis ja, så skal man da kunne lidt matematik såfremt man vil beregne det reelle lys niveau såfremt man i blokken (scenariet) har sat det til 15% Er det ikke korrekt, man skal til at regne her for at komme frem til reelt lysniveau? Hilsen Torben Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts