Lone Wilken Skrevet May 16, 2016 Rapporter Share Skrevet May 16, 2016 Hej Alle Jeg har opsat nogle magnetkontakter i alle huset vinduer. Men jeg har måske lavet en fejl, funktionen er omvendt i forhold til det jeg godt kunne tænke mig :-( I Visuel er udgangen ON konstant, når jeg åbner vinduet sker der ingen ting, men når kontaktsætte sluttes til ved lukning af vinduet, kommer der først en tilbage melding (via lydgiver funktion) Hvordan får jeg den rigtige funktion ? (lydgivning ved åbning af vindue) Mvh Lone Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret May 16, 2016 Rapporter Share Besvaret May 16, 2016 Prøv at vedhæfte dit program, så kan vi se om det kan klares med en simpel omprogrammering, eller tilføjelse af en inverter FB. Ved du om alle kontakterne er koblet i serie og forbundet til en fælles indgang, (eller flere kredse) ? Eller er de koblet enkeltvis til hver sin egen indgang ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lone Wilken Besvaret May 16, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 16, 2016 Hej Lars Du er en skat. Tak for det hurtige svar, alle kontakterne har deres egen input 24 modul indgang. Jeg finder lige programmet senere. Mvh Lone Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lone Wilken Besvaret May 16, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 16, 2016 Hej Det er denne måde jeg har prøvet at strikke mit system sammen :-) Mvh Lone Magnetkontaktsæt.vis Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret May 16, 2016 Rapporter Share Besvaret May 16, 2016 Hej Lone. jeg har modificeret din FB så den nu virker modsat, samt lavet det sådan at den holder op med det samme hvis vinduet lukkes igen. Magnetkontaktsæt (1).vis Lone Wilken 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 BrianPedersen Besvaret May 16, 2016 Rapporter Share Besvaret May 16, 2016 Magnetkontakter er altid sluttede når enhederne er sammen, dvs. når vinduet er lukket, derfor står din blink/beep blok med en stående indgang... så du skal have en inverteringsblok ind imellem, eksempelvis som jeg har gjort i vedhæftede Lone Wilken.vis Lone Wilken 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lone Wilken Besvaret May 21, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 21, 2016 Hej Lars og Brian Mange tak for jeres store hjælp, her er en www-flaske rødvin til jer begge to :-) Mvh Lone Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret May 21, 2016 Rapporter Share Besvaret May 21, 2016 Helle for Pinot'n Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Lone Wilken
Hej Alle
Jeg har opsat nogle magnetkontakter i alle huset vinduer.
Men jeg har måske lavet en fejl, funktionen er omvendt i forhold til det jeg godt kunne tænke mig :-(
I Visuel er udgangen ON konstant, når jeg åbner vinduet sker der ingen ting, men når kontaktsætte sluttes til ved lukning af vinduet, kommer der først
en tilbage melding (via lydgiver funktion)
Hvordan får jeg den rigtige funktion ? (lydgivning ved åbning af vindue)
Mvh
Lone
Link til kommentar
Del på andre sites
7 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts