Hop til indhold
  • 0

Alarm diagram/kreds

René C
 Share

Spørgsmål

Hej jeg har forsøgt at finde noget om ledningsføring til alarm kredsen, men forgæves.

Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg overordnet set trækker ledningerne rundt i alarm kredsen?, hvad trækker jeg direkte til tavlen eller ikke?, hvad går gennem sløjfedåser og hvor mange enheder per dåse og kan man bruge andre/billigere produkter end LK´s egne? tænker bla. på ZigZag pir og røgalarmer

Link til kommentar
Del på andre sites

13 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0
13 timer siden, René C skrev:

Hej jeg har forsøgt at finde noget om ledningsføring til alarm kredsen, men forgæves.

Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg overordnet set trækker ledningerne rundt i alarm kredsen?, hvad trækker jeg direkte til tavlen eller ikke?, hvad går gennem sløjfedåser og hvor mange enheder per dåse og kan man bruge andre/billigere produkter end LK´s egne? tænker bla. på ZigZag pir og røgalarmer

Med hensyn til PIR kan du stort set bruge alle typer alarm pir, når bare de kører på 12V (eller 24) (Bemærk at til alarm system, bruges LK´s backup modul, som sørger for at alarmen også virker ved strømsvigt, denne sørger også for at levere 12V til PIR) Pir skal bare have et potentiale frit kontakt sæt som du kan bruge til IHC, så er IHC lieglad med hvilket fabrikat det er.

Jeg bruger selv Siemens PIR, det er så de samme som IHC pir, der står bare ikke IHC på dem, og så er de billigere ved alarm grossisten, du må bare ikke begynde at bruge lys PIR til tyverialarm. der er berettet om alt for mange fejlalarmer på den konto..

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

strømforsyningen kan du sagtens sløjfe rundt, kontaktsættet for bevægelsesdetektering, skal ud til tavlen, evt. kun den ene leder, minus fra input 24 kan du også sagtens sløjfe, tamper/sabotage kan du vælge om du vil have hele huset på samme sabotage kreds, så skal de kontakt sæt bare i serie, jeg har selv tre sabotagekredse, en for hver etage, hvilket gør det nemmere at fejlfinde hvis der kommer en fejl..

Jeg kan lige skitsere en tegning til dig senere i aften når jeg kommer til computeren

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
På 18. maj 2016 at 16:42 , Brian (Badazz) skrev:

yep, lige bortset fra at magnetkontakter ikke skal have strøm...  røgalarmerne er jeg ikke helt sikker på, men jeg tror det er det samme.

Røgdetektorerne skal forsynes fra en output 24 udgang. Dem nulstiller man ved at fjerne forsyningen hvis de er blevet aktiveret. 

Link til kommentar
Del på andre sites