Torben V Skrevet May 10, 2016 Rapporter Share Skrevet May 10, 2016 Hej Jeg er igan med at lave mit vanding automatisk og havde egentlig en plan med 2 Niveau målinger en for tom og en til fuld. Men nu er jeg faldet over disse http://www.biltema.dk/da/Bat/12-V/Elektrisk-tilbehor/Niveaufoler-2000037601/ som virker med 0-180 Ohm. kan man få dem til at virke sammen med ihc?? Med venlig hilsen Torben Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret May 10, 2016 Rapporter Share Besvaret May 10, 2016 Det er ikke umidlbart noget du kan sætte til, det kræver du laver noget der kan omforme 0-180ohm signalet, til noget IHC kan bruge, så ummidlbart ville jeg gå efter de to niveau følere istedet for Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Torben V Besvaret May 10, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 10, 2016 Jeg er bange for at du får ret, jeg kan ihvertfald ikke finde noget om det, det kunne ellers være fedt og dejligt let.. Tak for svaret Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret May 10, 2016 Rapporter Share Besvaret May 10, 2016 Hvis du skal gøre brug at den føler, så skal du ud i noget med måske en arduino, som kan omsætte det til to inputs, så du har en input for høj og en for lav, men det bliver nok for dyr en løsning Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Torben V Besvaret May 10, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 10, 2016 Ja det blir lige lidt for vildt for mig, det blir med en top og bund føler. nu skal jeg bare tænke over dosering af gødning. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret May 10, 2016 Rapporter Share Besvaret May 10, 2016 Ja det må du selv klare, det kan jeg ikke hjælpe med... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Carsten L. Besvaret May 10, 2016 Rapporter Share Besvaret May 10, 2016 Hejsa. Nu er det længe siden jeg har rodet med den slags elektronik, men jeg tror faktisk det kan gøres ret simpelt: Du skal lave en spændingsdeler (Goggle den, det er meget let) , den består kun af 2 modstande. Den ene er fast (R1) og den anden er din føler (R2). Hvis du så f.eks. sætter 24v på, vil udgangen gå mellem 0 - 10v hvis du har den rigtige modstand (R1). Det er forholdet mellem de 2 modstande der afgøre udgangen. Så skal du bare bruge et 0 - 10v input, du kan ikke købe et LK, men det kan du ved zigza.dk: http://www.zigza.dk/IHC_Sensorer/IHC_Analog_0-10V_H Her kan du f.eks. læse lidt om spændingsdeleren: http://gotech.dk/laer-elektronik/grundlaeggende-elektronik/spaendingsdeleren/ Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Torben V Besvaret May 11, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 11, 2016 Det giver da mening og det ser faktisk ikke ud til at være så særligt slemt at lave. tusind tak Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts