Hop til indhold
  • 0

Hjælp til konvertering af projektfil

jjdk
 Share

Spørgsmål

Hejsa.

Jeg ønsker at opgradere min gamle controller fra 2001 (RS232 comm.) og har lige anskaffet mig en ny IHC Visual Controller / Viewer med wireless.

Jeg kan forstå, at min nuværende projektfil ikke kan konverteres til den nye kontroller, men skal laves fra bunden.

Kan jeg mon købe mig til en del af  konverteringen. Det kan fx. bare være, at den nye projektfil startes med nogle eksempler fra min nuværende projektfil. Dermed kan jeg se, hvordan det gøres og fortsætte det slaviske arbejde (dels for at lære det og dels for at spare nogle penge. 

Jeg har vedhæftet min nuværende projektfil, så en evt. interesseret kan få et overblik over projektet.

25 april 2002.ihc

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Nå så behøver jeg ikke gøre det :-)

Var eller lige færdig med alle input enhederne og skule igang med output. Men sender dig lige filen hvis ikke du er kommet så langt. Så kan du jo selv fortsætte.

Sig til når du har alle i/o konfigureret, så skal vi nok vise dig hvile FB du med fordel kan anvende istedet for de simple kip.

Jørn.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej jjdk

Har lige åbnet din .vis fil - det ser rigtig godt ud, jeg vil dog anbefale dig at uddybe teksten i feltet "Placering" ved hver komponent. I stuen har du f.eks. 6 udgange til stikkontakter som alle har teksten (Stue). En uddybende tekst vil gøre dit arbejde meget lettere når du en dag ønsker at ændre funktionaliteten af en given stikkontakt.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej Henning og tak for tippet. 

Lige præcis den del er jeg obs på. Oplysningerne ligger nemlig ikke i den gamle projektfil, hvorfor jeg først kan afklare det, når jeg har den nye controller oppe at køre. Så kan jeg teste og opdatere oplysningerne. 

Mvh. Jørn

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej Jørn.

Her er en første simpel udgave der bare er en konvertering med dine KIP funktioner.

Den burde virke men de kan være fejl 40 /tastefejl,  man bliver lidt blind efter sådan et par timers taste arbejde.:blink::rolleyes:B)

Så kan du altid arbejde videre med den og udskifte FB til nogle mere avancerede. Husk altid at gemme en kopi INDEN du går igang med at rette/ændre noget, så du altid kan komme tilbage til det forrige (som forhåbentlig virkede).

Skal du have yderlige hjælp så giv mit et lille pip.

Jørn_Skyttens Kvarter 74_10-05-2016.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Er der mon en venlig sjæl, der vil hjælpe med indstilling af Dimmer i den projektfil. Den gamle kan ses øverst i tråden og den nye har Lars Jacobsen lagt på ovenfor.

Det drejer sig om udgangsmodul 1 og udgange 3 og 4.

I den nye projektfil er det "Alrum" og Lampeudtag køkkenalrum.

Tak på forhånd:)

Link til kommentar
Del på andre sites