Blegvad Skrevet April 25, 2016 Rapporter Share Skrevet April 25, 2016 Hej jeg har noget udendørsbelysning som er styret af skumring+ pir + ur. 1.4.01.F nu har jeg programmeret alarm og kunne godt tænke mig at al udendørs belysning blinkede når der var alarm. hvordan skal jeg programmere det smartest? mvh Rune Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret April 26, 2016 Rapporter Share Besvaret April 26, 2016 Integrerede løsninger er generelt et problem når styringen er opbygget af LK´s simple funktionsblokke, du kan dog måske bruge 9.1.09 ellers skal der laves én specielt til opgaven. Jeg ville også sætte det indvendige lys til at blinke ved indbrud - dermed bliver tyven stresset maksimalt og når forhåbentligt ikke få så meget med. P.S. Den sidste nye udgave af 1.4.01 hedder g til sidst. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret April 29, 2016 Rapporter Share Besvaret April 29, 2016 Det simpleste ville være at en FB med 2 indgange og 1 udgang. Indgang 1 er til alarm udgangen, og indgang 2 er til udgangen fra 1.4.01f/g. Udgangen skal over på dit udendørs lys. I denne nye FB laver du så et program, som blinker ude lyset ved alarm, og ellers sætter ude lyset efter 1.4.01f/g. Samme FB kan bruges hvis der er lys indenfor, som du også vil blinke når der er indbrud. ps. Jeg kan ikke lige huske LK's alarm blokke, men hvis der er en udgang, som generer blink, kan du tilføje en ekstra indgang på din FB for denne. Så slipper du for selv at skulle kode blink, og du kan nøjes med en relativt simpel FB, som sender blink indgangen på udgangen hvis der er alarm, og ellers bare sender FB 1.4.01f/g indgangen på udgangen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Blegvad
Hej
jeg har noget udendørsbelysning som er styret af skumring+ pir + ur. 1.4.01.F
nu har jeg programmeret alarm og kunne godt tænke mig at al udendørs belysning blinkede når der var alarm. hvordan skal jeg programmere det smartest?
mvh
Rune
Link til kommentar
Del på andre sites
2 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts