Hop til indhold
  • 0

Nedsæt dæmpningshastigheden på IHC Wireless lysdæmper

Mfalk1978
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg har et lille problem med 2 af min IHC wireless lysdæmpere. Det går afsindigt stærkt når man dæmper lyset op og ned. Når sjældent at slippe trykket før end at lyset er nået at gå fra 0 til 100% og omvendt.

Begge lysdæmpere styre downlight spot med LED lyskilder.

http://www.wattoo.dk/quick-install-indbygningsspot-230v-led-rund-med-5w-140-2800k-daempbar-hvid-9907001085

Er rimelig sikker på at det er lyskilderne fra Nordtronic som er problemet, da jeg har LED lyskilder fra Osram andre steder i huset som ikke giver mig de samme problemer.

Mit spørgsmål :) I stedet for at gå ud og give mange penge for nye lyskilder, er der så en mulighed for at programmere sig ud af problemet?

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Hej Jørgen 

Tak for din feedback :)

Det er korrekt at jeg kun har en type lyskilder på hver dæmper.

Vil prøve at stille på rampetiden som du foreslår. Jeg havde en anden opfattelse af hvordan den funktion fungerede. Mente kun det var tiden fra man aktivere sit tryk med en puls, og så til lysstyrken nåede sin indstillede værdi, at den havde indflydelse på og ikke tiden for regulering op og ned. 

Håber det løser mit problem. Tak for hjælpen og god weekend 

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Du kan både gøre det i IHC Visual og i ServiceView.

I Ihc Visual skal du ved dimmeren først vælge egenskaber, og derefter avancerede egenskaber. Så kan du indstille den manuelle rampetid for hvor hurtigt dimmeren kører fra min. til max., og omvendt. Mener den kan stilles mellem 2 og 10 sekunder. Du kan ligeledes indstille max. og min. niveau for lysdæmperen, hvilket kan være en fordel ved nogle LED lyskilder. Har set nogle LED, som lyser med max lysstyrke allerede ved ca 70%, og så sker der jo ikke noget i den tid man holder trykket inde, når den regulerer mellem 70-100%. Når indstillingerne er foretaget i IHC Visual, skal programmet sendes til controlleren bagefter.

Indstillingerne kan som sagt også laves i ServiceView. Her foregår det i venstre skærmhalvdel direkte på dimmeren (under indstillinger).

Link til kommentar
Del på andre sites