Hop til indhold
  • 0

Svært ved at forstå logikken

Rasmus Thomsen
 Share

Spørgsmål

Hej, Jeg må desværre indrømme at mine evner til at forstå logikken i programmeringen i Visual ikke rækker langt... Men man skal jo starte et sted, og valgte at forsøge at kaste mig over en spare funktion, som skal slukke og tænde alle udtag til TV, Radio og højtalere.For at komme i gang, satte jeg mig for at starte med mit køkken, som rummer en følgende:Køkken (Gulv stikk. ved højtaler venstre)Køkken (Gulv stikk. ved højtaler højre)Køkken (TV Stik)Disse skulle tænde og slukke ved brug af tryk 1 på min IR modtager. Når jeg simulerer det i Visual, ser det ikke ud til at funktionerne tænder og slukker - og jeg har derfor ikke tjekket det uploadet på min controller. Er der nogen der vil tjekke om det er ok, og evt. fortælle mig hvad det er jeg ikke forstår?? [file name=03102008___fors_g.vis size=1109995]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/03102008___fors_g.vis[/file]

03102008___fors_g.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Hvis du skifter din "TV/Radio - Tænd/Sluk" funktion ud med en der bare giver puls til dine kip i funktionsblokkene, eller fjerner den, så trykker kipper direkte på funktionsblokkene, eller benytter "On puls" og "Off puls" og trækker op på dine "Tænd" og "Sluk" i dine funktionsblokke, så virker det :)NB hvis du benytter B&O fjernbetjeningen, så husk lige at "Tryk 1" er knap 0 på din fjernbetjening ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej, tak for svaret...Jeg har forsøgt begge dele men for mig virker det stadig ikke??Jeg ved ikke om det bare er mig, men når jeg simulerer det - og skifter værdien ved tryk 1 på IR, så tænder mine funktioner godt nok, men jeg kan ikke slukke dem igen...? Altså under simulering, burde de ikke gå off på udgang for lys under de enkelte FB?Kan du evt. prøve at vise mig det i mit projekt?

Link til kommentar
Del på andre sites