Thim Skrevet March 28, 2016 Rapporter Share Skrevet March 28, 2016 Hej Jeg har tænkt på at investere i en IHC controller med viewer, men kunne godt tænke mig at vide om jeg "får" noget ud af min investering. Jeg har i forvejen 10 stk. 350 LR dimmer og en enkelt 350 CR dimmer, det hele er forbundet med en Transformator 4AC2 9616. Alle dimmerne er tilsluttet svagstrømstryk og vi har yderlige 5 IHC wireless kombi lysdæmper 250w uni. Skal man købe mere end bare controlleren ? Da jeg godt vil have skiftet alle halogen spots til LED, kunne man måske bruge Schneiders LED dimmer, da den kan bruges fra 0 til 60 Watt på LED. Mange spørgsmål håber nogen kan kaste lidt lys over dem Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret March 28, 2016 Rapporter Share Besvaret March 28, 2016 Ud over controlleren skal der en PSU/strømforsyning til og så kan du "snakke med" IHC wireless enheder. Vil du også styre dine fortrådede dimmere skal de styres via et outputmodul. Og dine svagstrømstryk skal forbindes til et inputmodul. Herfra er resten sådan set programmering. Og hvad får du så ud af det ? Tjaa først og fremmest muligheden for at styre det hele på tværs. Et alternativ kunne være at sælge det hele i DBA, og så hoppe på en alternativ løsning med en RasPi og lidt Zwave enheder. Det er nok billigere i længden og mere universelt, når nu huset (endnu) ikke er fedtet ind i IHC. Søg lidt i forummet og du skal finde. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thim Besvaret March 29, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 29, 2016 Hej Lars Tak for info. Har kigget lidt rundt omkring RasPi og Zwave og tror jeg holder mig til IHC. Kan også se jeg kan styre min Nilan genvex med IHC. Inputmodulet er så det her LK IHC INPUT MODUL 24VDC MED 16 INDGANGE 5703302026246 og outputmodulet er det her LK IHC MODUL OUTPUT RELÆ 230V 8 UDGANGE 5703302026284 Strømforsyningen skal så nok være den her. LK IHC CONTROL STRØMFORSYNING 72 W 24V DC 5703302113908 Er det korrekt forstået ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret March 29, 2016 Rapporter Share Besvaret March 29, 2016 LK's IHC - Nilan implementering er noget være klamp. Den kræver en ekstra PLC til +5.000 kr. og den passer ikke i en alm. gruppe tavle, som IHC komponenterne ellers gør. Det eneste du reelt kan styre er driftniveauet. Hvis du vil have en ordentlig integration, er du nød til at anskaffe et visility board til +10.000. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jason_Hill Besvaret April 16, 2016 Rapporter Share Besvaret April 16, 2016 I stedet for visility board kan man vel også bruge en visility bridge til 5900 kr. Så har du bare brugerfladen på din telefon eller tablet. Visility prisliste 2015.pdf Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Thim
Hej
Jeg har tænkt på at investere i en IHC controller med viewer, men kunne godt tænke mig at vide om jeg "får" noget ud af min investering.
Jeg har i forvejen 10 stk. 350 LR dimmer og en enkelt 350 CR dimmer, det hele er forbundet med en Transformator 4AC2 9616.
Alle dimmerne er tilsluttet svagstrømstryk og vi har yderlige 5 IHC wireless kombi lysdæmper 250w uni.
Skal man købe mere end bare controlleren ?
Da jeg godt vil have skiftet alle halogen spots til LED, kunne man måske bruge Schneiders LED dimmer, da den kan bruges fra 0 til 60 Watt på LED.
Mange spørgsmål håber nogen kan kaste lidt lys over dem
Link til kommentar
Del på andre sites
4 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts