Hop til indhold
  • 0

Kontroller reagerede ikke

Morten Erbo Flø
 Share

Spørgsmål

Konrolleren holdt lige pludselig op med at reagerer på noget som helst. De udgange som var tændt, kunne ikke slukkes og omvendt. Efter at strømmen var taget fra og tilsluttet igen(også backupstrøm), var alt som før. Det der var tændt før, tændte igen. Jeg kunne heller ikke logge ind via lan.

Via USB uploade jeg firmwaren igen, og så virker alt igen. Meget mærkeligt. 

I Serviceview stod følgende:

2016.03.27 10:12:40    Fatal    DEBUG: VITAL THREAD 'WebServer - user port' DIED!
2016.03.27 06:00:02    Fatal    DEBUG: VITAL THREAD 'System time scheduler' DIED!
2016.03.27 03:04:52    Fatal    DEBUG: VITAL THREAD 'WebServer - http' DIED!

Fejlen opstod omkring kl. 01.00.

Andre som har været udsat for det, hvad er der sket, og hvad betyder ovenstående?

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0
1 hour ago, Morten Erbo Flø said:

Konrolleren holdt lige pludselig op med at reagerer på noget som helst. De udgange som var tændt, kunne ikke slukkes og omvendt. Efter at strømmen var taget fra og tilsluttet igen(også backupstrøm), var alt som før. Det der var tændt før, tændte igen. Jeg kunne heller ikke logge ind via lan.

Via USB uploade jeg firmwaren igen, og så virker alt igen. Meget mærkeligt. 

I Serviceview stod følgende:

2016.03.27 10:12:40    Fatal    DEBUG: VITAL THREAD 'WebServer - user port' DIED!
2016.03.27 06:00:02    Fatal    DEBUG: VITAL THREAD 'System time scheduler' DIED!
2016.03.27 03:04:52    Fatal    DEBUG: VITAL THREAD 'WebServer - http' DIED!

Fejlen opstod omkring kl. 01.00.

Andre som har været udsat for det, hvad er der sket, og hvad betyder ovenstående?

Kendt problem, som opstår ved skift til sommertid.

Hvilken fw version kører du?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
På 26/3/2016 at 23:07 , Morten Erbo Flø skrev:

FW er 2.7.220.

Hvis det er et sommertids problem, hvorfor sker det så kl 01.00 og ikke 03.00?

Vil det hjælpe at slå automatisk sommertid fra?

Sommertids problemet er rettet for længe siden. Det eksister ikke i FW 2.7.220. Hvilket NTP server har du sat op i din IHC controller, og hvilken HW version er controlleren?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
På 26/3/2016 at 16:43 , Thomas Fredericia skrev:

Utroligt at man ikke magter fra LK´s side at programmere sig ud af alle de kendte bugs der er i deres software.<_<

Indtil root cause af et problem er fundet, vil jeg være meget forsigtig med at kalde Morten's problem for et kendt problem. Det sommertids problem, som Clemen henviser til er løst for flere år siden. Men det kan selvfølgelig være genintroduseret. Et andet problem kan være at LK for et par år siden ENDELIGT skiftede fra NIST til NTP som tidsprotokol. Man skal selv skifte til en NTP server efter opgradering til en firmware som understøtter NTP.

Men derudover tror jeg ikke det er et spørgsmål om evner. Det er alene et spørgsmål om prioritet, og det ser desværre ikke ud til at LK satser på deres IHC system længere.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Din controller er ca. ligeså gammel som min, og jeg kan se at du har samme problem med RF upgrade som jeg har. Har du prøvet at have FW 2.7.199 i den? Den skulle efter sigende kunne opgrader RF versionen, hvilket 2.7.220 ikke kan hvis man går direkte til den fra en ældre version. Det lykkes dog ikke på min controller. :angry:

Men tilbage til dit problem. Jeg tvivler på at det har noget med vintertid at gøre. Min controller har gjort noget tilsvarende for et par år siden, men der var det nok at tage strømmen til den i 10 sek. Så medmindre du har noget som ikke virker, så vil jeg bare parker hændelsen under endnu en af underlighederne ved LK's IHC.

Link til kommentar
Del på andre sites